Ingezonden persbericht
Dimension Data investeert sterk in Service Delivery Platform
Toetreding tot Aziatische markt na drie jaar voorbereiden
Barneveld, 22 april 2009 - Dimension Data (LSE: DDT), leverancier van IT-netwerkinfrastructuur-, (IP-)telefonie- en security-oplossingen, verbetert zijn Global Services Operating Architecture (GSOA) nog verder. Zo is het bedrijf sinds een maand aanwezig op de Aziatische markt. Daarnaast breidt de Dimension Data Group zijn activiteiten verder uit binnen EMEA, de Verenigde Staten en Australië. Deze uitbreiding is eind 2009 voltooid.
De GSOA is het Service Management-systeem van Dimension Data. Dit platform zorgt automatisch voor de efficiënte en consistente wereldwijde dienstenlevering. Daarnaast stelt GSOA Dimension Data in staat om te voldoen aan de strenge Service Level Agreements (SLA's) met klanten.
Het GSOA-initiatief volgt op de bedrijfsbrede migratie van Dimension Data naar een nieuw, geavanceerd SaaS ITSM-platform voor de levering van zijn interne IT-services. Deze oplossing bestaat uit vijf virtuele Service Desks die draaien op één wereldwijd systeem. Daarnaast kan Dimension Data de Service Desk aanpassen aan verschillende regionale behoeften voor wat betreft workflows, uiterlijk en integratie.
"De investering in GSOA helpt Dimension Data om klanten een service-ervaring van wereldklasse te bieden. Hierdoor verstevigen we onze wereldwijd toonaangevende positie als leverancier van Managed Services. De toetreding tot de Aziatische markt is het resultaat van drie jaar voorbereiden. Dit vormt een mijlpaal in de ontwikkeling van Dimension Data", zegt Ettienne Reinecke, CTO van de Dimension Data Group.
Het verbeterde Service Delivery Platform maakt gebruik van Software-as-a-Service-technologie (SaaS). Dit resulteert in geavanceerde modellen voor een laagdrempelige en toch uitgebreide aanpak van IT-servicebeheer en asset management. Daarbij kunnen bedrijven tijd en kosten besparen en behoren frustraties als gevolg van traditionele service delivery-modellen tot het verleden.
"Het is algemeen bekend dat SaaS een van de meest invloedrijke nieuwe technologieën op softwaregebied is. De SaaS-trend begeeft zich sinds kort zelfs op het domein van IT Service Management, oftewel ITSM", zegt Reinecke. "Deze aanpak vermindert eveneens het aantal traditionele installatieproblemen, zoals hoge licentiekosten voorafgaand aan de service, langdurige implementaties en lastige toegankelijkheid vanaf mobiele apparatuur. We merken bij Dimension Data dat de inzet van SaaS ons in de toekomst in staat kan stellen om beter te voldoen aan klanteisen voor wat betreft informatievoorziening en aanpassingsvermogen. Tegelijkertijd verbeteren we hiermee onze interne operationele efficiency."
Het verbeterde platform voorziet klanten van een moderne Services Portal. Deze biedt real-time servicedashboards, zelfserviceopties en verbeterde integratiemogelijkheden. Multinationals profiteren met het platform van consistente servicelevering. Ze beheren deze via een nieuwe portal en implementeren de diensten via wereldwijde ITIL V3-processen. Flexibiliteit is een van de belangrijkste factoren van de nieuwe ITSM-functionaliteit. Hiermee kan Dimension Data zijn workflow voor elke bedrijfslocatie op maat maken. Met deze flexibiliteit is het bedrijf in staat te voldoen aan veranderende klanteisen en technologieveranderingen.
"Onze interne implementatie van de SaaS ITSM-technologie was een groot succes. Daarom zijn we vol vertrouwen dat ons nieuwe Service Delivery Platform een positieve invloed zal hebben op de activiteiten van onze klanten", zegt Reinecke.
####
Over Dimension Data
Dimension Data plc. (LSE: DDT) is een gespecialiseerde leverancier van IT-diensten en
-oplossingen, waarmee klanten hun IT-infrastructuur kunnen ontwikkelen, bouwen, ondersteunen en beheren. Het bedrijf combineert expertise in netwerken, convergente communicatie, beveiliging, Microsoft, storage- en contactcentertechnologieën met vaardigheden op het gebied van consultancy, integratie en managed services. Hiermee biedt Dimension Data klanten op maat gemaakte oplossingen.