Procter & Gamble maakt wijzigingen in de organisatie bekend

22/04/2009 03:39

PR Newswire

CINCINNATI, April 22 /PRNewswire/ --

The Procter & Gamble Company (NYSE: PG) heeft vandaag de volgende

organisatorische wijziging bekendgemaakt:


-- Hartwig Langer (53), president voor prestigeproducten wereldwijd zal

op 1 januari 2010 na 28 jaar dienst met pensioen gaan. Hij zal op 1

juli 2009 aftreden als afdelingspresident, maar zal in dienst blijven

om in een speciale functie een vlotte overgang te verzekeren en hij

zal tot aan zijn pensioen verslag uitbrengen aan Ed Shirley,

vicevoorzitter voor schoonheid & verzorging wereldwijd.


-- Patrice Louvet (44), vicepresident - toekomstige strategie en groei,

prestigeproducten wereldwijd, werd gekozen tot directeur van

prestigeproducten wereldwijd en volgt in deze functie Mr. Langer op.

Mr. Louvet zal verslag uitbrengen aan Mr. Shirley en blijft gevestigd

in Geneve in Zwitserland.

Onder het leiderschap van Mr. Langer groeide P? Fine Fragrances uit tot

een van P?'s snelst groeiende en meest succesvolle afdelingen. Momenteel is

P? Global Prestige Products met enkele van de grootste, tot de verbeelding

sprekende merken zoals Hugo Boss(R), Lacoste(R), Dolce & Gabbana(R) en

Gucci(R) wereldwijd een van de grootste bedrijven op het gebied van

prestigegeuren. P? heeft in totaal 23 prestigemerken die van het bedrijf een

globale, prijswinnende kracht hebben gemaakt op het gebied van Prestige

Beauty.

"Hartwig heeft zich bewezen als een innovatieve leider en strateeg,"

aldus Shirley. "Hij is erin geslaagd het conventionele bedrijfsmodel van de

sector op revolutionaire wijze omver te werpen door het paradigma van de

sector uit te dagen dat ervan uitging dat contact onderhouden met de

consument geen nieuwe inzichten oplevert in een sector gedomineerd door

creatieve individuen. Hij heeft bij P? en in de schoonheidsindustrie een

blijvende nalatenschap achtergelaten.

"Patrice Louvet is de juiste leider om Hartwig op te volgen. Hij bevindt

zich in een goede positie om de groei van P? Prestige door te zetten en te

versterken aangezien hij er al enige tijd dienst deed als vicepresident -

toekomstige strategie en groei," aldus Shirley. "Hij heeft meer dan 20 jaar

ervaring binnen het bedrijf en 15 jaar in Beauty, en hij heeft op succesvolle

wijze in meerdere regio's verschillende afdelingen van P? geleid. Hij is een

kosmopolitische leider met ervaring in Europa, Azië en Noord-Amerika.

Daarenboven is hij een expert op het vlak van Beauty wiens ervaring in huid-,

haar- en kleurcosmetica ons zal helpen onze afdeling Prestige Beauty verder

uit te bouwen op de stevige funderingen die vandaag de dag aanwezig zijn."

Over Procter & Gamble

Drie miljard keer per dag komen mensen over heel de wereld in aanraking

met merken van P?. Het bedrijf heeft één van de sterkste portefeuilles van

vertrouwde kwaliteitsmerken zoals Pampers(R), Tide(R), Ariel(R), Always(R),

Whisper(R), Pantene(R), Mach3(R), Bounty(R), Dawn(R), Gain(R), Pringles(R),

Charmin(R), Downy(R), Lenor(R), Iams(R), Crest(R), Oral-B(R), Actonel(R),

Duracell(R), Olay(R), Head & Shoulders(R), Wella(R), Gillette(R), Braun(R) en

Fusion(R). P? heeft wereldwijd ongeveer 138.000 werknemers in dienst in meer

dan 80 landen. Het laatste nieuws en diepgaande informatie over P? en haar

merken is terug te vinden op http://www.pg.com.

Michela Ratti, +41-22-709-6057, ratti.m@pg.com, of Paul Fox, +1-513-983-3465, fox.pd@pg.com, of Stefani Valkonen, +41-(0)-58-004-8940, valkonen.s@pg.com






-