Procter & Gamble maakt wijzigingen in de organisatie bekend
22/04/2009 03:39
PR Newswire
CINCINNATI, April 22 /PRNewswire/ --
The Procter & Gamble Company (NYSE: PG) heeft vandaag de volgende
organisatorische wijziging bekendgemaakt:
-- Hartwig Langer (53), president voor prestigeproducten wereldwijd zal
op 1 januari 2010 na 28 jaar dienst met pensioen gaan. Hij zal op 1
juli 2009 aftreden als afdelingspresident, maar zal in dienst blijven
om in een speciale functie een vlotte overgang te verzekeren en hij
zal tot aan zijn pensioen verslag uitbrengen aan Ed Shirley,
vicevoorzitter voor schoonheid & verzorging wereldwijd.
-- Patrice Louvet (44), vicepresident - toekomstige strategie en groei,
prestigeproducten wereldwijd, werd gekozen tot directeur van
prestigeproducten wereldwijd en volgt in deze functie Mr. Langer op.
Mr. Louvet zal verslag uitbrengen aan Mr. Shirley en blijft gevestigd
in Geneve in Zwitserland.
Onder het leiderschap van Mr. Langer groeide P? Fine Fragrances uit tot
een van P?'s snelst groeiende en meest succesvolle afdelingen. Momenteel is
P? Global Prestige Products met enkele van de grootste, tot de verbeelding
sprekende merken zoals Hugo Boss(R), Lacoste(R), Dolce & Gabbana(R) en
Gucci(R) wereldwijd een van de grootste bedrijven op het gebied van
prestigegeuren. P? heeft in totaal 23 prestigemerken die van het bedrijf een
globale, prijswinnende kracht hebben gemaakt op het gebied van Prestige
Beauty.
"Hartwig heeft zich bewezen als een innovatieve leider en strateeg,"
aldus Shirley. "Hij is erin geslaagd het conventionele bedrijfsmodel van de
sector op revolutionaire wijze omver te werpen door het paradigma van de
sector uit te dagen dat ervan uitging dat contact onderhouden met de
consument geen nieuwe inzichten oplevert in een sector gedomineerd door
creatieve individuen. Hij heeft bij P? en in de schoonheidsindustrie een
blijvende nalatenschap achtergelaten.
"Patrice Louvet is de juiste leider om Hartwig op te volgen. Hij bevindt
zich in een goede positie om de groei van P? Prestige door te zetten en te
versterken aangezien hij er al enige tijd dienst deed als vicepresident -
toekomstige strategie en groei," aldus Shirley. "Hij heeft meer dan 20 jaar
ervaring binnen het bedrijf en 15 jaar in Beauty, en hij heeft op succesvolle
wijze in meerdere regio's verschillende afdelingen van P? geleid. Hij is een
kosmopolitische leider met ervaring in Europa, Azië en Noord-Amerika.
Daarenboven is hij een expert op het vlak van Beauty wiens ervaring in huid-,
haar- en kleurcosmetica ons zal helpen onze afdeling Prestige Beauty verder
uit te bouwen op de stevige funderingen die vandaag de dag aanwezig zijn."
Over Procter & Gamble
Drie miljard keer per dag komen mensen over heel de wereld in aanraking
met merken van P?. Het bedrijf heeft één van de sterkste portefeuilles van
vertrouwde kwaliteitsmerken zoals Pampers(R), Tide(R), Ariel(R), Always(R),
Whisper(R), Pantene(R), Mach3(R), Bounty(R), Dawn(R), Gain(R), Pringles(R),
Charmin(R), Downy(R), Lenor(R), Iams(R), Crest(R), Oral-B(R), Actonel(R),
Duracell(R), Olay(R), Head & Shoulders(R), Wella(R), Gillette(R), Braun(R) en
Fusion(R). P? heeft wereldwijd ongeveer 138.000 werknemers in dienst in meer
dan 80 landen. Het laatste nieuws en diepgaande informatie over P? en haar
merken is terug te vinden op http://www.pg.com.
Michela Ratti, +41-22-709-6057, ratti.m@pg.com, of Paul Fox, +1-513-983-3465, fox.pd@pg.com, of Stefani Valkonen, +41-(0)-58-004-8940, valkonen.s@pg.com
-