Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Eenentwintig genomineerden Nationale Contact Center Awards bekend

Woerden, 12 maart 2009 - BBP, organisator van TCD, maakt vandaag de namen bekend van de genomineerde partijen voor de Nationale Contact Center Awards (NCCA). De winnaars worden uitgeroepen tijdens het Telecommerce Gala in het Beatrix Theater in Utrecht op 22 april.

In zeven categorieën worden drie genomineerde facilitaire of inhouse contactcenters benoemd die strijden om de Nationale Contact Center Awards. Vandaag maakt de vakjury de nominaties bekend. De genomineerden per categorie zijn:

NCCA categorieën
Genomineerden
HRM
NUON
UPC
Carglass
Innovatie
UPC
Telegraaf
Cendris
Customer Experience
Ditzo
Achmea Zorg
T-Mobile
Partnership
Randstad
Sitel
SNT
Sales
RVS
Unamic
TDA
Social Responsibility
Seniorcall
Ro!Entree
Sitel
Change Management
Achmea Zorg
NUON
PGGM

Voor contactcenters zijn de Nationale Contact Center Awards felbegeerde prijzen. Winnaars laten niet alleen zien dat ze hun vak goed verstaan en kwaliteit leveren, maar het helpt hen ook bij een positieve imagovorming. Binnen en buiten de contactcenterbranche wordt veel waarde gehecht aan de NCCA. Nog nooit waren er zoveel aanmeldingen voor de awards als dit jaar. Ruim negentig bedrijven verspreid over zeer verschillende sectoren hebben hun cases aangeleverd bij de jury. De jury met voorzitter Jeroen Dietvorst, directeur van Schamhart & Dietvorst, heeft zich de afgelopen weken gebogen over de ingezonden cases.

Dietvorst: 'Wat de jury bijzonder aanspreekt is de verscheidenheid aan sectoren die zich hebben aangemeld en waarvan we ook de weerslag zien in de nominaties. Dat betekent dat veel bedrijven heel bewust bezig zijn met hun klantcontact en de wijze waarop ze dit organiseren en uitvoeren. Voor de consument is deze aandacht ook een belangrijk signaal. We hebben bij de beoordeling gelet op een aantal bepalende criteria voor de betreffende categorieën. Dit jaar liggen de genomineerden dicht bij elkaar en dat maakt het extra spannend op de Telecommerce Gala-avond op 22 april.'

De NCCA-jury zal de komende tijd alle eenentwintig genomineerde contactcenters bezoeken om zo tot uiteindelijk zeven winnaars te komen, die tijdens het feestelijke Telecommerce Gala in zonnetje worden gezet.

Over Telecommerce Gala
Het Telecommerce Gala met de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards maakt deel uit van TCD. TCD bestaat uit drie vakbeurzen voor de segmenten thuiswinkelen ofwel online verkoop, customer care & contact en dialoog marketing. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee is TCD het grootste evenement op dit gebied in de Benelux. Zie