Ingezonden persbericht
-PERSBERICHT-
Tijdschrift geeft diamant weg ter waarde van 12.500 euro
'MILJONAIR'-ACTIE LEIDT TOT JACHT OP WIKKELS
Amsterdam, 21 april Bij verschillende tijdschrifthandelaren vindt een run plaats op de papieren wikkels die om het tijdschrift Miljonair zitten. Dat meldt tijdschriftdistributeur Betapress, dat het nieuwe nummer van Miljonair donderdag in de handel bracht. De reden voor de 'wikkeldiefstallen' is een actie van het magazine, dat een peperdure diamant weggeeft.
Een woordvoerder van Betapress zegt, in drie dagen tijd 'meer dan tien' meldingen te hebben ontvangen van verschillende winkeliers door heel het land. "Zo iets maken we hier niet vaak mee. Mensen proberen wikkels van het tijdschrift af te halen en mee te nemen, omdat ze per wikkel een extra wincode hebben."
AKO, dat tijdschriftkiosken exploiteert, meldt: "Gelukkig kopen ook een hoop mensen het magazine, mét wikkel en al. Bij een AKO vestiging in Amsterdam kocht iemand een hele stapel ineens, maar in Rotterdam begrepen wij dat er wikkels ontvreemd zijn."
Miljonairs uitgever en hoofdredacteur Onno Aerden is ook beduusd van het effect van de actie: "We hebben al eerder mooie cadeaus weggegeven, maar het succes van deze actie is wel heel groot. Kennelijk spreekt een diamant extra tot de verbeelding." Miljonair zet inmiddels een extra oplage uit.
De wikkels vormen de onmisbare schakel tussen het magazine en de diamant, legt Aerden uit: "Elke wikkel, of banderol, heeft een uniek nummer aan de binnenkant. In het magazine leggen we uit, dat je die code kunt activeren via onze website. Over een maand trekken we een winnend nummer. De gelukkige winnaar ontvangt tijdens een luxe dagje uit in Amsterdam de flinke diamant, van een volle karaat. Zo'n steen kost toch al snel 12 en een half duizend euro." De diamant is ontwikkeld door de Amsterdamse juwelier Gassan Diamonds in een gepatenteerde 'Gassan 121' slijpvorm.
Aerden: "We wilden Nederland op een bijzondere manier kennis laten maken met de nieuwe Miljonair. We zijn er trots op dat Miljonair ook in tijden van crisis de oplage ziet stijgen. Of misschien wel, dankzij de crisis; nog nooit was de combinatie van geld, macht en glamour zo nieuwswaardig."
De glossy Miljonair verschijnt zes maal per jaar en heeft thema edities 'Miljonair Wonen' en 'Miljonair Finance'. Het magazine, over geld, macht en glamour, wordt uitgegeven door Gijrath Media Groep.
Noot voor redacties