Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
21 minuten.nl: Nederlanders geven weer massaal hun mening over de toekomst van Nederland
Amsterdam, 22 april 2009- Binnen één week na de start van het onderzoek hebben al meer dan 25.000 Nederlanders de vragenlijst van 21minuten.nl ingevuld. 21minuten.nl is het grootste online-opinieonderzoek van Nederland. In de drie voorgaande edities gaven telkens meer dan 100.000 mensen hun mening over actuele vraagstukken.
"Nederlanders vinden het belangrijk om hun mening te geven, juist in deze tijd. Ook de uitgebreide publiciteit rond de uitkomsten van voorgaande jaren heeft mensen enthousiast gemaakt mee te doen. Wij zijn, samen met de andere initiatiefnemers van 21minuten.nl, erg blij met deze mijlpaal en het signaal dat het geeft over de betrokkenheid van Nederlanders", zegt Raul Lansink, bestuurslid en woordvoerder van De Publieke Zaak.
Dit jaar wordt er bovendien verder gepraat op denationaledialoog.nl. Waar 21minuten.nl eindigt, gaat De Nationale Dialoog verder. Rondom de verschillende thema's van 21minuten.nl kan iedereen zijn mening geven, maar - minstens zo belangrijk - ook werken aan concrete oplossingen. Zo woedt er een debat over de wenselijkheid van het verplicht stellen van een ov-jaarkaart voor elke autobezitter, als oplossing voor het fileprobleem. Op denationaledialoog.nl staan ook scherpe zienswijzen op het ontstaan van de crisis.
Werk mee aan de visie van opinieleiders op Nederland. Ga in debat, scherp hun argumenten aan, ontwikkel samen een blauwdruk of een opinie.
Presentatie resultaten
Op 28 mei worden de resultaten bekendgemaakt op een groot evenement in Den Haag. U kunt zich hier nog voor inschrijven via www.publiekezaak.nl. Deelname aan het onderzoek is voor iedereen mogelijk op www.21minuten.nl.
21minuten.nl is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van De Publieke Zaak en McKinsey & Company. Het initiatief wordt ondersteund door het VSBfonds, het V-fonds, NRC Handelsblad, BVH, Porter Novelli, Favela Fabric, Ster, RTL, Motivaction, SBS, AD, MSN, Hyves, Ilse media en Dechesne & Boertje.
---