Online speelgoed kopen nog geen gewoonte
HOUTEN, 20090421 -- Speelgoed online aanschaffen blijkt nog vaak niet direct bij consumenten op te komen. Ook niet bij ervaren internetkopers. Dit blijkt uit recent onderzoek. Online speelgoed-webshop Hibba.nl springt hier op in.
Recent marktonderzoek toont aan dat de online speelgoed markt met 25% is gegroeid (2008 t.o.v. 2007), net boven het gemiddelde van 24% van alle online consumenten bestedingen.
Ondanks deze forse groei is het opvallend dat er veel actieve internetkopers zijn die hun speelgoed aankopen nog niet online doen. Speelgoed is voor hen blijkbaar nog geen voor de hand liggend product om online te kopen, terwijl ze dat wel doen voor boeken en elektronica.
Verzendkosten blijken vaak een drempel te zijn voor het doen van internetaankopen, met name bij aankopen voor nieuwe producten of productgroepen. Om internetkopers nu over de streep te trekken om nu ook speelgoed online aan te gaan schaffen, betaalt Hibba tot 1 juni 2009 de verzendkosten voor de klant. De klant betaalt dus geen verzendkosten, ongeacht het aankoop bedrag.