Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)
21-04-2009
Belangenbehartiging krijgt hoogste prioriteit van leden
In december 2008 heeft Frugi Venta een digitaal
ledentevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De mailing is in totaal naar
602 contactpersonen verstuurd. Uit de antwoorden is gebleken dat in
bijna alle gevallen de enquête slechts door één persoon per bedrijf is
ingevuld.
In totaal hebben 130 leden de enquête ingevuld. Dit is 21,6 procent.
Aangezien
de enquête in 98 procent van de gevallen slechts door één persoon per
bedrijf is ingevuld kan worden gesteld dat de respons 28,3 procent is.
In 62 procent van de gevallen is de enquête ingevuld door de directie.
Bij 15 procent door een lid van het MT, bij15 procent door iemand van
het middenkader en bij 8 procent door een persoon die een andere
functie vervult.
Contact met collega's
Belangenbehartiging wordt door 82 procent van de respondenten genoemd
als belangrijkste reden waarom ze lid zijn van Frugi Venta. Gevolgd
door het beantwoorden van individuele vragen (42%) en contact hebben
met collega's in de branche (36%).
Uit de enquête blijkt tevens dat de leden de weg naar Frugi Venta goed
weten te vinden. Het merendeel heeft wel eens telefonisch contact met
een van de medewerkers en beoordeelt dat contact als `goed'.
Deskundigheid
69 procent van de contactpersonen zou een collega aanraden lid te
worden van Frugi Venta. Het vormen van een collectief wordt als
belangrijkste motief gezien om lid te worden ven Frugi Venta.
Daarnaast worden argumenten genoemd als goed advies, deskundigheid,
goede nieuwsvoorziening, contact met de sector en kortingen dankzij
collectieve kortingen.
Onder de deelnemers aan de enquête heeft Frugi Venta een blackberry
verloot. Deze is onlangs uitgereikt aan Geert van Gelder van Van
Gelder Fruit in Beneden-Leeuwen. (Zie foto)
Meer informatie: Wilma van den Oever, vandenoever@frugiventa.nl