Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)


21-04-2009
Belangenbehartiging krijgt hoogste prioriteit van leden

In december 2008 heeft Frugi Venta een digitaal ledentevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De mailing is in totaal naar 602 contactpersonen verstuurd. Uit de antwoorden is gebleken dat in bijna alle gevallen de enquête slechts door één persoon per bedrijf is ingevuld.

In totaal hebben 130 leden de enquête ingevuld. Dit is 21,6 procent. Aangezien
de enquête in 98 procent van de gevallen slechts door één persoon per bedrijf is ingevuld kan worden gesteld dat de respons 28,3 procent is.

In 62 procent van de gevallen is de enquête ingevuld door de directie.

Bij 15 procent door een lid van het MT, bij15 procent door iemand van het middenkader en bij 8 procent door een persoon die een andere functie vervult.

Contact met collega's
Belangenbehartiging wordt door 82 procent van de respondenten genoemd als belangrijkste reden waarom ze lid zijn van Frugi Venta. Gevolgd door het beantwoorden van individuele vragen (42%) en contact hebben met collega's in de branche (36%).
Uit de enquête blijkt tevens dat de leden de weg naar Frugi Venta goed weten te vinden. Het merendeel heeft wel eens telefonisch contact met een van de medewerkers en beoordeelt dat contact als `goed'.

Deskundigheid
69 procent van de contactpersonen zou een collega aanraden lid te worden van Frugi Venta. Het vormen van een collectief wordt als belangrijkste motief gezien om lid te worden ven Frugi Venta. Daarnaast worden argumenten genoemd als goed advies, deskundigheid, goede nieuwsvoorziening, contact met de sector en kortingen dankzij collectieve kortingen.

Onder de deelnemers aan de enquête heeft Frugi Venta een blackberry verloot. Deze is onlangs uitgereikt aan Geert van Gelder van Van Gelder Fruit in Beneden-Leeuwen. (Zie foto)

Meer informatie: Wilma van den Oever, vandenoever@frugiventa.nl