Habbo's ontwerpen singlehoes Kelly Clarkson

21/04/2009 11:08

Telegraaf Media Nederland

Bezoekers van de populaire tiener-community Habbo krijgen de kans om de officiële hoes te ontwerpen van wereldster Kelly Clarkson. Het winnende ontwerp van haar nieuwste single: 'I Do Not Hook Up' wordt echt uitgegeven en zal midden juni in muziekwinkels te koop zijn.

Vanaf 20 april kunnen bezoekers van Habbo (zogenaamde Habbo's) hun eigen ontwerp opsturen via Habbo.nl en Habbo.be. Zij gebruiken daarvoor de voor Habbo zo kernmerkende pixelstijl. Uiteindelijk zal de platenmaatschappij het winnende ontwerp kiezen en gebruiken voor de officiële single. De winnaar krijgt daarnaast een uitvergrote versie van zijn of haar eigen ontwerp.

Creativiteit

Maandelijks bezoeken 950.000 unieke Habbo's - jongeren in de leeftijd 12 tot 18 jaar - het hotel, waar ze voor elkaar allerlei activiteiten, feesten en games organiseren. Ook worden regelmatig soortgelijke ontwerpcompetities georganiseerd. Mark Stockx, Country Manager Habbo: "Habbo's zijn ongekend creatief en maken prachtige kunstwerken in de bekende Habbostijl. Met deze actie willen wij dit aanmoedigen en Habbo's belonen voor hun talent. Want welke Habbo wil nou niet de nieuwste singlehoes ontwerpen voor een megaster als Kelly Clarkson?"

Kelly Clarkson

Kelly Clarkson werd in één klap wereldberoemd, toen ze in 2002 als allereerste het populaire programma American Idol won. In de jaren die volgden scoorde Kelly vele wereldhits zoals Miss Independent, Since U Been Gone en Because of you. Ook won zij twee Grammy Awards, 11 Billboard Awards gewonnen en verkocht zij meer dan 56 miljoen platen. Inmiddels is haar vierde album All I Ever Wanted uitgekomen. De eerste single, My Life Would Suck Without You , is in de Verenigde Staten al meer dan 1.000.000 keer verkocht en heeft twee weken achter elkaar op de hoogste positie in de Billboard Charts gestaan. Haar nieuwe single I Do Not Hook Up ligt midden Juni in de winkel.

Over Habbo

Habbo Nederland is met gemiddeld 950.000 unieke bezoekers per maand de grootste virtuele community in Nederland voor tieners en jonge volwassenen. De magie is gebaseerd op een actieve online community en de mogelijkheid om jezelf te uiten op een creatieve en positieve manier. Tieners betreden het hotel met een eigen karakter - een Habbo. Daarmee kunnen ze op avontuur in het hotel: nieuwe vrienden maken, meedoen aan gratis games en activiteiten, hun eigen kamer aanmaken en inrichten. Daarnaast vinden er regelmatig events plaats met beroemdheden uit het echte leven en organiseert Habbo samen met maatschappelijke organisaties themamiddagen en educatieve activiteiten. Habbo.nl is als joint venture tussen het Finse Sulake Oy en de Telegraaf Tijdschriften Groep, geopend op 11 februari 2004. Wereldwijd heeft Habbo op maandbasis 11,5 miljoen unieke bezoekers (bron: Google Analytics) en meer dan 124 miljoen geregistreerde Habbo's. Habbo richt zich op jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Habbo is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over Sony Music

SONY MUSIC ENTERTAINMENT maakt deel uit van een van de grootste muziek en entertainment groep in de wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York. SONY MUSIC ENTERTAINMENT heeft internationale supersterren onder contract, zoals Eros Ramazzotti, Jennifer Lopez, Miles Davis, Bruce Springsteen, P!nk, Justin Timberlake, John Legend, Christina Aguilera, Beyonce, John Mayer, Il Divo, Britney Spears, Bob Dylan, Kelly Clarkson, Shakira, Alicia Keys en Ricky Martin. Ook vermaarde Nederlandse artiesten zoals o.a. Krezip, Within Temptation en Nikki brengen muziek uit op het SONY MUSIC label.





http://www.habbo.nl