Gemeente Harderwijk
op de kaart
Stichting Harderwijk Recreatie en Toerisme zet Harderwijk op de kaart
De nieuwe stichting Harderwijk Toerisme en Recreatie (HaRT) gaat
Harderwijk steviger als aantrekkelijke toeristische bestemming op de
kaart zetten. De stichting, een publiek-private samenwerking van de
gemeente Harderwijk en het bedrijfsleven, is een uitvloeisel van de
Beleidsvisie en het Businessplan Harderwijk Toerisme en Recreatie.
Belangrijkste doelstelling is toeristische marketing van Harderwijk,
gezamenlijke promotie en productontwikkeling.
In het bestuur zitten vertegenwoordigers van de VVV Harderwijk,
Koninklijk Horeca Nederland afdeling Harderwijk, de Kamer van
Koophandel, het Dolfinarium, de Zwaluwhoeve en de
Ondernemersvereniging Binnenstad. De gemeente Harderwijk verleent
voorlopig de nodige ondersteuning.
De Stichting HaRT heeft vorige week haar eerste nieuwsbrief
uitgegeven. Eerder al organiseerde de promotiestichting onder meer
enkele succesvolle themabijeenkomsten. Zo leverde de bijeenkomst âGeef
Harderwijk meer Kleurâ ruim 150 ideeën op voor nieuwe activiteiten of
de verbetering van bestaande evenementen. De Harderwijk Event Academy
voor managen van grootschalige publieksevenementen was snel
volgeboekt. Het lesmateriaal van de vijf door professionals geleide
seminars is nog bij stichting HaRT te verkrijgbaar.
Binnenkort komt de stichting met een nieuw beeldmerk voor Harderwijk.
Verder gaat de stichting aan de slag met het marketingplan 2009-2010
en de verdere uitwerking van het nieuwe evenementenbeleid. Zo zijn er
plannen voor een promotiecampagne onder Belgische toeristen. Aanbod en
planning van evenementen wordt beter afgestemd, en grote evenementen
worden meer gezamenlijk gepromoot. Inmiddels is ook begonnen met het
meten van de resultaten van de promotieacties en telt een
onderzoeksbureau geregeld de bezoekersaantallen.
____________________