Canon Europe gaat ROI meten van haar Instore Marketing activiteiten


Elk jaar organiseert Canon Europe duizenden in-store product demonstraties van haar camera's, camcorders en printers. In het verleden bleek het lastig om de juiste return on investment te bepalen van deze activiteit. Om dit inzicht te verkrijgen heeft Canon de software tool DemonstratorGauge aangeschaft

AMSTERDAM, 20090420 -- Om inzicht te verkrijgen in wat de duizenden in-store activiteiten opleveren heeft Canon in 2008 de software tool DemonstratorGauge geïmplementeerd en deze is onlangs uitgebreid om ook de merchandising activiteiten te meten. De promotors en merchandisers kunnen na afloop van een in-store activiteit alle informatie loggen op de tool waarna Canon met een druk op de knop direct inzicht kan verkrijgen in de resultaten. Het geeft de Canon marketeers inzicht om de promotionele activiteiten beter op de consument af te stemmen en om de prestaties bij de verschillende Pan-Europese strategische retailers over de grens te kunnen vergelijken.

DemonstratorGauge is een gehost software product van het Amsterdamse bedrijf Directness ontworpen om demonstratoren en merchandisers over heel Europa hun in-store bevindingen te laten rapporteren in een systeem dat deze resultaten makkelijk op verschillende niveaus kan interpreteren en visualiseren. Zo zijn de resultaten op individueel niveau maar ook op bureau, landen en centraal niveau te bekijken. Daarnaast helpt DemonstratorGauge de kosten en baten van de Marketing investering inzichtelijk te maken en geeft het een beter beeld over wat er in de winkels gebeurd met shoppers en winkelpersoneel.

Directness werkt nauw samen met Canon Europa om continu de inzichten van instore marketing activiteiten te verbeteren en heeft DemonstratorGauge geleverd als middel om elke instore demo en merchandising activiteit te meten.

"De samenwerking met Directness is zeer efficiënt en waardevol gebleken voor Canon" zegt Anette van Dijk van het Canon Europe In-Store Experience Team. "DemonstratorGauge heeft ons enorm geholpen bij het monitoren van onze field marketing activiteiten over heel Europa. Ons streven is een goed inzicht te krijgen in wat er op de winkelvloer gebeurd en hoe we onze product portfolio en promotionele activiteiten beter op de consument en de shopper kunnen afstemmen.

Camilla Scholten, Marketing Director van Directness BV zegt: "We hebben het afgelopen jaar nauw samengewerkt met Canon om te verzekeren dat we hun behoeftes qua rapportages en feedback van de winkelvloer goed begrepen en we zijn zeer tevreden met hun keuze voor DemonstratorGauge om real-time meting te verrichten naar in-store effectiviteit en klant/personeel-beleving.

Over Canon Europe
Canon Europe is a subsidiary of Canon Inc. of Japan, a world-leading innovator and provider of imaging solutions. Canon Europe currently employs in the region of 11,000 people across 20 local country operations and sells to customers in more than 110 countries in Europe, the Middle East and Africa (EMEA). The main business focus is in two clearly defined markets: Business Solutions (developing IT products, solutions and services for the office and professional print environments) and Consumer Imaging (photo, video, printers, scanners, fax machines and multifunction devices).

Over DemonstratorGauge
DemonstratorGauge meet de effectiviteit van Instore Marketing Activiteiten met als doel beter inzicht te krijgen in wat conversie beïnvloed op de winkelvloer. Het is geoptimaliseerd voor gebruik door meerdere partijen zodat resultaten makkelijk vergeleken kunnen worden op bureau, landen of regio niveau. De software kan snel en organisatiebreed ingezet worden zonder investeringen in CAPEX of IT assistentie.
Een flash-tour kan worden aangevraagd bij Camilla.Scholten@directness.net

Directness BV is een software en adviesburo opgericht in 2006 door oud-directeuren van Sony en Dell en biedt aan grote merken expertise op gebied van marketing en verkoop aan eindgebruikers waarbij de klant centraal staat. Belangrijk is dan ook het `luisteren' naar klanten. Ga voor meer nieuws, product- en bedrijfsinformatie naar www.directness.net





Ingezonden persbericht