'Vogel's zet e-Learning in bij introductie nieuwe productlijn'

20/04/2009 13:43

Tinqwise B.V.

Vogel's is in Europa marktleider op het gebied van hoogwaardige bevestigingssystemen en meubelen voor audio en video apparatuur.

Voor een succesvolle introductie van de nieuwe productlijn is voor de verkopers gedegen kennis van de producten èn de vertaling daarvan in adviezen en voordelen voor de klant, belangrijk. Het is de bedoeling dat vertegenwoordigers van importeurs hierbij trainingen verzorgen voor het winkelpersoneel. Op hun beurt worden de vertegenwoordigers opgeleid met behulp van een e-Learning module die online via de Vogel's Academy benaderbaar is. Vogel's heeft het onderwijskundig bureau TinQwise gevraagd de e-Learning te ontwikkelen.

Gezien de internationale doelgroep is een e-Learning module ontwikkeld in 8 talen. Doelgroep zijn de eigen salesmanagers en de vertegenwoordigers bij de importeurs. Onderwerpen die aanbod komen zijn: marktkennis, productkennis, voordelen voor de klant, adviesvaardigheden en inspelen op koopmotieven. Centraal onderdeel is een verkoopsimulatie waarbij de verkoper aan de hand van klantgesprekken het geleerde gaat toepassen.

Aanvullend aan de e-Learning wordt een korte workshop gegeven waarin aandacht wordt besteed aan didactische vaardigheden en het gebruik van hulpmiddelen, zodat de vertegenwoordigers voldoende in staat zijn de gewenste productkennis en verkooptechniek aan de verkopers op de winkelvloer over te dragen.

Vanwege het succes wordt de training mogelijk uitgebreid naar het winkelpersoneel.





http://www.tinqwise.nl