Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
01-04-2009: Optredens Nederlandse dj's en bands op `Britse' Koninginnedag
Ferry Corsten, Bart Claessen, Erick. E., Moke, Room Eleven, C-mon &
Kypski
Op 17 en 18 april treden in Londen de Nederlandse dj's Ferry Corsten,
Bart Cleasssen, Erick E. en de Nederlandse bands Moke, Room Eleven en
C-mon & Kypski op tijdens Holland House. Met het evenement wil het
Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) Britten laten
kennismaken met Holland en de typische Nederlandse sfeer tijdens
Koninginnedag. Voor de vierde editie van Holland House verwacht het
NBTC zo'n 50.000 bezoekers.
CLUBBEN MET FERRY CORSTEN
Vrijdag 17 april gaat Holland House van start met de `Koninginnenach'
in club SeOne. Nederlandse top-dj's Ferry Corsten en special guest
Bart Cleassen zorgen samen met Erick E., Rafaël Frost en JL Aleph voor
een spectaculaire line-up. Sinds 2005 bewerkt het NBTC de Britse
clubbing scene. Andrew van der Feltz, vestigingsmanager NBTC
Groot-Brittannië: "Nederland vormt een interessante bestemming voor de
Britse clubbing scene: de UK heeft ruim 3 miljoen clubbers waarvan 37%
aangeeft ook in andere landen te willen clubben. Sterker nog: 25% van
de clubbers noemt Amsterdam en 7% van de clubbers noemt Rotterdam als
top-3 clubbing-bestemming."
TRADITIONELE KONINGINNEDAG
Op zaterdag 18 april verplaatst Holland House van club SeOne naar
Trafalgar Square waar onder andere de Nederlandse bands Moke, Room
Eleven (winnaar zilveren harp) en C-mon & Kypski optredens verzorgen.
Verder staat deze `traditionele Koninginnedag' in het teken van
oer-Hollandse gezelligheid voor het hele gezin met onder andere een
meet & greet met Bert en Ernie van Sesamstraat en biedt de National
Gallery London een tour langs schilderijen van Hollandse meesters.
STEDENTRIP POPULAIR ONDER BRITTEN
Van der Feltz: "In 2008 bezochten ruim 1,7 miljoen Britten ons land.
De meesten komen voor een stedentrip waarbij sfeer bepalend kan zijn.
Holland House helpt ons de sfeer over te brengen op (potentiële)
Britse bezoekers."
Holland House wordt mede gefinancierd door Expedia, KLM, Heineken, Den
Haag Marketing, Madurodam en Wheelbarrow Butter.