Ingezonden persbericht


Persbericht

Hilversum, 16 februari 2009

SUCCESVOL DEBUUT DUTCH PROMO AWARDS KRIJGT VERVOLG IN 2009

Inclusief inzendingen regionale omroepen

In navolging van het succes van vorig jaar hebben RTL Nederland, SBS Broadcasting en de NPO besloten ook in 2009 de uitreiking van de Dutch Promo Awards te organiseren. Deze vindt dit jaar plaats op donderdag 16 april vanaf 15.00 uur in Studio 33 van Team Facilities in Hilversum. De competitie is dit jaar nog completer omdat ook de regionale omroepen de gelegenheid krijgen hun beste promo's in te zenden.

De Dutch Promo Awards is in het leven geroepen om het Nederlandstalige werk van promomakers in Nederland en België aandacht te geven en te onderscheiden. Dit jaar zijn er 16 categorieën benoemd. Een professionele jury onder leiding van Leo van der Goot bekijkt, beoordeelt en nomineert alle promo's en bepaalt uiteindelijk wie er met een felbegeerde award naar huis gaat.

Jeroen Kramers van de NPO, Bob van der Put van SBS Broadcasting en voormalig Manager Promo van RTL Nederland, Frans Cools, zijn de initiatiefnemers van de awards:

Jeroen Kramers, Manager Marketing & Promotie NPO: "Een promo is het belangrijkste instrument om potentiele kijkers te bereiken en te verleiden. Het is dus niet meer dan logisch dat we het vak inmiddels serieus nemen. In die ontwikkeling zie ik de DPA. Want daar leggen we elkaars beste werk onder de loep. Met als doel om het niveau van televisie-marketing verder te verhogen."

Bob van der Put, Creative Director SBS Broadcasting: "Het enorme succes van de 1e editie van de Dutch Promo Awards toont aan dat deze competitie erg leeft bij zowel de makers als de media. De televisiepromo wordt steeds belangrijker als onderdeel van een publiciteitscampagne voor een tv-programma en ook de kwaliteit wordt steeds beter, mede dankzij de Dutch Promo Awards. Nu de regionale omroepen en ook de Vlaamse tv-zender VTM mee gaan dingen naar de prijzen, kunnen we met recht zeggen dat de Dutch Promo Awards een verkiezing is van de gehele Nederlandstalige televisiewereld."

Kim Koppenol, Manager Corporate Communicatie RTL NL: "Het maken van promo's is een bijzondere kunstvorm, die vaak onder hoge tijdsdruk moet worden volbracht. Het is het eerste contact van de kijker met een programma, dus van essentieel belang. De gepassioneerde makers ervan verdienen het om één keer per jaar vol in de schijnwerpers te staan en dat onderstreept direct ook het bestaansrecht van de Dutch Promo Awards."

Zie voor meer informatie, de voorwaarden en het inschrijvingsformulier www.dutchpromoawards.nl.

De Dutch Promo Awards worden geproduceerd door Kingcanary.