Ingezonden persbericht
---
PERSBERICHT
Grootste online onderzoek van Nederland weer van start
21minuten.nl vraagt Nederlanders om hun mening over economie, klimaat en Europa.
Amsterdam, 15 april 2009 Vanaf vandaag kunnen alle Nederlanders via 21minuten.nl
weer hun mening geven over de staat van Nederland. Dit jaar staan de huidige
economische situatie, het klimaat en Europa centraal. Tot 12 mei kan iedereen online
deelnemen.
In de online vragenlijst wordt gevraagd naar de mening van de Nederlander over de huidige
problemen en kansen voor ons land. De burger wordt gevraagd hoe de overheid en andere
instanties op de huidige situatie in moeten spelen en wat zij zelf merken en doen. In aanloop
naar de verkiezingen voor het Europees Parlement wordt ook gevraagd naar de mening en
verwachtingen ten aanzien van Europa.
Daarnaast kan men dit jaar ook actief in discussie gaan over de thema's van 21minuten.nl met
opinieleiders en experts, via het online platform de Nationale Dialoog. Op 28 mei worden de
resultaten van 21minuten.nl 2009 bekendgemaakt op een groot evenement in Den Haag met
politici en beleidsmakers.
Invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 21 minuten. Met telkens meer dan 100.000
deelnemers in eerdere edities van 21minuten.nl is dit het grootste online opinieonderzoek in
Nederland geworden.
21minuten.nl is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van De Publieke Zaak en
McKinsey & Company.
Het initiatief wordt ondersteund door het VSB fonds, het V-fonds, NRC Handelsblad, BvH,
Porter Novelli, Favela Fabric, Ster, RTL, Motivaction, SBS, AD, MSN, Hyves en Ilse media.