Exposanten AutoRAI profiteren van RAI Lead Generation Systeem
10 apr 2009
Op AutoRAI 2009 komen importeurs in contact met veel bestaande en
potentiële klanten. Om hieraan een goed vervolg te geven, maken
exposanten gebruik van het innovatieve RAI Lead Generation Systeem. De
verkoopmedewerkers op de stands voeren de gegevens van de
geïnteresseerden in op een PDA en vullen daarmee een waardevolle
database.
Â
Op de vorige editie van AutoRAI maakte BMW al gebruik van een
soortgelijk systeem. Destijds hoefde daarvoor slechts op een klein
gedeelte van de beurs een afzonderlijk Wifi-netwerk te worden
ingericht. Nu de autoâs zijn verspreid over de gehele beursvloer, is
het Lead Generation Systeem in het gehele RAI-complex toegankelijk.
Amsterdam RAI ontwikkelde het huidige Lead Generation Systeem.
Hiervoor werd speciale software geschreven en de bestaande
Wifi-omgeving aangepast en uitgebreid. Hiermee is een systeem
ontstaan, waarbij elk deelnemend merk beschikt over een eigen
database. Zo kunnen belangrijke gegevens binnen enkele minuten
beschikbaar zijn voor de dealer. Uiteraard krijgt elk merk alleen
toegang tot de eigen gegevens. Naast de BMW Group (bestaande uit de
automerken BMW en Mini en BMW Motor) maken tijdens AutoRAI 2009 ook
Alfa Romeo, Ford, Hyundai, Mazda en Suzuki gebruik van het Lead
Generation Systeem. In totaal zijn er 163 PDAâs in bedrijf.
Â
Mate van belangstelling
Iedere verkoper heeft een eigen code, zodat de individuele prestaties
goed bewaakt en desgewenst bijgestuurd kunnen worden. Via de PDA
kunnen de NAW-gegevens van geïnteresseerde bezoekers worden
ingevoerd. Vervolgens kan daaraan specifieke informatie worden
toegevoegd. Bijvoorbeeld of de bezoeker interesse heeft in aanschaf,
proefrit, financiering, een brochure of nieuwsbrief. Ook kan de
verkoper de mate van belangstelling aangeven. Dit is van grote waarde
in het vervolgtraject. Alle ingevoerde data kan namelijk direct worden
opgeroepen door de importeur via een beveiligde website.
Â
De gegevens kunnen op drie manieren worden binnengehaald, in .xls-,
.csv- of .xml-formaat, zodat ze eenvoudig kunnen worden overgezet in
het eigen relatiemanagementsysteem. Dit systeem kan worden ingezien
door de dealers, die de geïnteresseerde klanten vervolgens kunnen
nabellen of de gevraagde informatie toesturen. De importeur kan door
middel van een âtrack & trace-systeemâ blijven volgen wat er met de
leads is gedaan. Het Lead Generation Systeem helpt de exposanten
overigens niet alleen met de opvolging van geïnteresseerde bezoekers,
het brengt ook het bezoekersgedrag in kaart.
Â
Over AutoRAI 2009
AutoRAI 2009 kent een vernieuwde opzet. De autoâs staan niet per merk
op een stand, maar vergelijkbare autoâs worden bij elkaar
geëxposeerd. Dit concept biedt zowel exposanten als bezoekers
belangrijke voordelen. De grootste hal van Amsterdam RAI, de
Europahal, wordt ingericht voor een uniek evenement, âAutoRAI Lifeâ.
Hier worden dagelijks spectaculaire live shows aan het publiek
gepresenteerd rond concept cars, primeurs, nieuwe autoâs en
sportautoâs. Het nieuwe RAI-gebouw Elicium biedt onderdak aan
GoMotor!, een aparte tentoonstelling voor motorfietsen en
(motor-)scooters die voor bezoekers van AutoRAI vrij toegankelijk is.
AutoRAI 2009 en GoMotor! worden georganiseerd door Amsterdam RAI in
nauwe samenwerking met RAI Vereniging. AutoRAI 2009 is geopend tot en
met 11 april.
Â
Meer informatie is te vinden op www.autorai.nl.
*
Amsterdam RAI