`I love crisis'
Nederlanders zijn crisismoe. Niet omdat de onzekerheid over de
toekomst hen parten speelt, of omdat ze bang zijn voor hun baan. Nee,
Nederlanders ergeren zich het meest aan alle negatieve berichten in de
media.
Het is zelfs zo erg dat degenen die de crisis (nog) niet in de
portemonnee voelen, zich afvragen of er eigenlijk wel echt iets aan de
hand is en of de crisis ons niet aangepraat wordt. Op internet zijn
inmiddels tal van discussies losgebarsten waarin steen en been wordt
geklaagd over al het pessimisme: `Het lijkt wel of ik niet meer mag
lachen. Zodra ik de tv of radio aanzet, hoor ik alleen serieuze
stemmen die waarschuwend melden dat alles alleen maar erger wordt.'
Ook het reclamebureau Alterego had meer dan genoeg van de crisis en
maakte een `I love crisis-site'. Deprimerende koersdalingen,
massa-ontslagen en apocalyptische doemscenario's blijven je bespaard.
Op ilovecrisis.nl vind je leuke columns, het goede crisisnieuws en
lekkere tips zoals goedkope crisiswijntjes. Een site die - crisis of
niet - de moeite van het bekijken waard is en waar je zeker een
glimlach van krijgt.
ABVAKABO FNV