Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Amsterdam, 14 april 2009
Recordopbrengst Pink Ribbon telefoonactie van
233.500 euro voor jonge vrouwen met borstkanker
Stichting Pink Ribbon ontvangt een donatie van 233.500 euro van KPN en Samsung als opbrengst van hun jaarlijkse gezamenlijke campagne voor dit doel. De donatie komt ten goede aan Stichting Amazones, een informatieve website voor jonge vrouwen met borstkanker. De website krijgt een complete make-over waardoor optimaal contact tussen de maandelijks ruim 35.000 bezoekers mogelijk is. Met hun campagne hebben KPN en Samsung de afgelopen 3 jaar meer dan 600.000 euro opgehaald. Stichting Pink Ribbon heeft dit geïnvesteerd in diverse e-health projecten voor vrouwen met borstkanker.
Stichting Pink Ribbon ontving vandaag een cheque t.w.v. ¤ 233.500,- uit handen van KPN en Samsung. Het bedrag komt ten goede aan Stichting Amazones, de lotgenotenwebsite voor jonge vrouwen met borstkanker die maandelijks 35.000 bezoekers heeft. Links: Ida van Belle (voorzitter Pink Ribbon), Menno van den Berg (Samsung), Quinty Trustfull (ambassadrice Pink Ribbon), Patrick Kuijsters (KPN), Kimja Schouten (voorzitter Stichting Amazones) en Helma Zenner (Dance Masters). Rechts: Quinty Trustfull (ambassadrice Pink Ribbon) en Kimja Schouten (voorzitter Stichting Amazones) met het actietoestel waarmee KPN en Samsung geld inzamelden voor Pink Ribbon.
Over KPN Samsung Pink Ribbon campagne
Jaarlijks ondersteunen KPN en Samsung in oktober, de internationale Borstkankermaand, Stichting Pink Ribbon met een campagne. Naast de verkoop van Pink Ribbon mobiele telefoons, waarvan een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan de stichting, zetten zij ook hun communicatiekracht in om bekendheid te krijgen voor de belangrijke boodschap van Pink Ribbon; meer bewegen = minder kans op borstkanker. Om vrouwen op een leuke en toegankelijk manier te laten bewegen werd de Pink Ribbon dance song ontwikkeld en organiseerden KPN en Samsung door het hele land dansworkshops. Ook in 2009 ondersteunen KPN en Samsung de stichting om aandacht voor borstkanker vragen.
Over Stichting Amazones
Kimja Schouten van Stichting Amazones: "Jonge vrouwen die onze website bezoeken zijn onverwachts geconfronteerd met het besef dat de dood heel dichtbij kan zijn. De diagnose borstkanker zorgt voor gewijzigde toekomstverwachtingen, voor angst maar ook voor twijfels en onzekerheid over de mogelijkheden om verder te leven zoals leeftijdsgenoten." Sinds de lancering in augustus 2004 is www.de-amazones.nl enorm hard gegroeid. In september 2004 had de site slechts 100.000 hits, inmiddels trekt de website per maand 35.000 unieke bezoekers en ruim 5 miljoen hits. De enorme belangstelling voor de site, onderschrijft heel duidelijk de informatiebehoefte van jonge borstkankerpatiënten waar zij in voorziet. De website in de huidige vorm kan de groei van bezoekers nauwelijks aan. Uitbreiding en organisatorische verbetering is nodig om de site toegankelijker, gebruiksvriendelijker en actueler te maken. Met de donatie van KPN en Samsung gaat Stichting Amazones de gehele website vernieuwen: informatie en actualiteit zullen sneller, uitgebreider en adequater beschikbaar komen voor lotgenoten en bovendien zal het lotgenotenforum door deze upgrade een aanzienlijke verbetering ondergaan.
Over KPN
KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is marktleider in de Benelux. In Duitsland en België volgt KPN een meermerkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur waarop wereldwijd wholesale-netwerkdiensten worden aangeboden aan andere operators.
Over Samsung Electronics
Onder het motto 'The future is not to be predicted, but to be created' is SAMSUNG Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en LCD-TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. SAMSUNG is een van de snelst groeiende merken ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Op dit moment staat SAMSUNG op de 21ste positie van de ranglijst van de meest waardevolle merken in de Interbrand Global Brands top 100. Wereldwijd zijn bij SAMSUNG 150 000 werknemers actief in 134 vestigingen in 62 landen. In 2007 behaalde SAMSUNG Electronics wereldwijd een totale omzet van US$ 105 miljard. SAMSUNG Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. SAMSUNG scoort niet alleen in marktaandelen sterk. Jaarlijks besteedt SAMSUNG bijna 10% van haar omzet aan R&D. Met vijf designcentra over de hele wereld laat SAMSUNG zien dat innovatie om meer dan technologie draait. SAMSUNG laat zich inspireren door de lifestyles van consumenten. Voor meer informatie over SAMSUNG Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (¤ 0,10 p/m) of www.samsung.com/nl bezoeken.
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (