Sanoma Uitgevers
crossmedia: 91% bereik
Sanoma marktleider in crossmedia: 91% bereik
---
14.04.09
Dat blijkt uit het eerste print & online gecombineerde databestand van
Stichting Internetreclame (STIR) en Nationaal Onderzoek Multimedia
(NOM) dat vandaag is gepubliceerd.
Qua sekse is het bereik van Sanoma Uitgevers nagenoeg gelijk: onder
mannen is het 90%, onder vrouwen 92%. In totaal bereikt Sanoma 12,4
miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het mediaconcern is blij
dat het nu mogelijk is meer inzicht te krijgen in het crossmediale
bereik. Zo kan het gecombineerde effect van print- en
internetactiviteiten overtuigend duidelijk gemaakt worden richting
adverteerders en mediabureaus.
Reikwijdte
Het is voor het eerst dat STIR en NOM een databestand publiceren met
gecombineerde cijfers van print en online. Het overall bereik door
Sanoma Uitgevers van 91% (netto) van heel Nederland (13+) onderstreept
de reikwijdte van Sanomas titels en sites. Bladen die wekelijks
miljoenen lezers bereiken. Websites die dagelijks bezocht worden door
miljoenen Nederlanders.
Bevestigen
Geen ander mediabedrijf in Nederland heeft zon gigantisch crossmediaal
bereik. We zijn uiteraard heel blij met deze cijfers, reageert Henk
Borst, sales director van Sanoma Uitgevers. Het zijn belangrijke
analyses die het succes van onze crossmediale weg bevestigen.