Sanoma Uitgevers

crossmedia: 91% bereik

Sanoma marktleider in crossmedia: 91% bereik

---

14.04.09

Dat blijkt uit het eerste print & online gecombineerde databestand van Stichting Internetreclame (STIR) en Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) dat vandaag is gepubliceerd.

Qua sekse is het bereik van Sanoma Uitgevers nagenoeg gelijk: onder mannen is het 90%, onder vrouwen 92%. In totaal bereikt Sanoma 12,4 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het mediaconcern is blij dat het nu mogelijk is meer inzicht te krijgen in het crossmediale bereik. Zo kan het gecombineerde effect van print- en internetactiviteiten overtuigend duidelijk gemaakt worden richting adverteerders en mediabureaus.

Reikwijdte
Het is voor het eerst dat STIR en NOM een databestand publiceren met gecombineerde cijfers van print en online. Het overall bereik door Sanoma Uitgevers van 91% (netto) van heel Nederland (13+) onderstreept de reikwijdte van Sanomas titels en sites. Bladen die wekelijks miljoenen lezers bereiken. Websites die dagelijks bezocht worden door miljoenen Nederlanders.

Bevestigen
Geen ander mediabedrijf in Nederland heeft zon gigantisch crossmediaal bereik. We zijn uiteraard heel blij met deze cijfers, reageert Henk Borst, sales director van Sanoma Uitgevers. Het zijn belangrijke analyses die het succes van onze crossmediale weg bevestigen.