Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Rotterdam, 10 april 2009
NRC Handelsblad verrijkt met NRC Weekblad
Morgen presenteert NRC Media NRC Weekblad, een wekelijks actueel magazine dat voortaan elke zaterdag bij NRC Handelsblad verschijnt. Het nieuwe magazine draagt de journalistieke agenda van de krant uit met grote onderzoeksverhalen en reportages van verrassende locaties en met actuele lifestyle-onderwerpen. Dit alles op een prettig leesbaar formaat en op papier dat recht doet aan de kwaliteit van de fotografie.
De kern van NRC Weekblad bestaat steeds uit een interview, een reportage en een onderzoek of essay. De blik is daarbij vooruit gericht. "Met zijn correspondenten en verslaggevers is NRC Handelsblad een krant die naar buiten kijkt, de wereld en de toekomst in", zegt Bas Blokker, adjunct-hoofdredacteur van NRC Handelsblad, "dus als onze verslaggevers in Deurne kijken hoe de crisis in een kleine gemeenschap toeslaat, gaat het niet om de vraag hoe de crisis van dag tot dag wordt beleefd, maar ook om de vraag hoe de Deurnenaren verwachten hem te zullen doorstaan".
Naast drie vaste journalistieke verhalen bevat het blad artikelen over zaken die van belang zijn in het persoonlijk leven, variërend van opvoeding tot tuinieren en van mode tot de recepten van Janneke Vreugdenhil. Aan het weekblad zijn vertrouwde NRC-auteurs verbonden als Frits Abrahams, Joris Luyendijk, Geert Mak, Maarten 't Hart, Margriet Oostveen en S. Montag, maar ook nieuwe klassiekers zoals Aaf Brandt Corstius en Rob Wijnberg.
"Alles tezamen moet resulteren in een onontkoombaar goed weekblad, dat je zaterdag in één ruk uitleest en vervolgens ten minste een week naast je bank bewaart om af en toe in terug te bladeren", zegt Gijsbert van Es, chef NRC Weekblad.
NRC Weekblad verschijnt op groot magazine formaat, met een omvang van 48 pagina's en komt in de plaats van het maandblad M en de bijlage Zaterdag &cetera.
Noot voor de redactie (