Ingezonden persbericht
Discovery Channel lanceert nieuwe
brandcampagne en commercial
Mannenzender claimt inspiratie
Amsterdam, 10 april 2009 - Discovery Channel, dé mannenzender van
Nederland, lanceert een nieuwe `Tot Hier En Verder'-campagne. Met de
brand campagne claimt Discovery Channel zijn unieke positie binnen het
Nederlandse medialandschap. De factual entertainment zender streeft
ernaar de kijker te inspireren om zijn dromen waar te maken. De
landelijke campagne loopt tot eind mei en wordt ondersteund door print,
radio, online, outdoor, on-air en bioscoop uitingen.
Iedereen heeft dromen, realistisch of niet. In de tweede `Tot Hier En Verder'
campagne zien we een aantal mannen hun dromen en aspiraties uitspreken
waarbij ze zich hebben laten inspireren door Discovery Channel. Zo is een foto
van een jongetje te zien die in de verte staart met het onderschrift `Ik heb de
Mount Everest beklommen'. Discovery Channel heeft 1000 ideeën over hoe het
leven intenser geleefd kan worden. De campagne speelt met het contrast tussen
de persoon, zijn dromen en leeftijd, en de rol die Discovery Channel daarin
speelt. Met de campagne claimt Discovery Channel aspiratie, inspiratie en
kwaliteit.
Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux:
"Discovery Channel is anders dan andere zenders en streeft ernaar een
toegevoegde waarde te zijn in het leven van zijn kijkers. Dit werpt zijn vruchten
af. Discovery Channel laat de laatste maanden een historisch marktaandeel van
4,4%* zien. Wij vertellen verhalen van mensen met passie en dromen, en willen
dat gevoel op onze kijkers overbrengen."
De campagnefoto's zijn gemaakt door de meerdere malen met een PANL Award
bekroonde fotograaf Jeroen Hofman, die eerder onder meer de Deadliest Catch-
krabvissers fotografeerde op de Beringzee. De commercial is geregisseerd door
Maurice Trouwborst, bekend van de recent bejubelde videoclip `Buma in me Zak'
van De Jeugd van Tegenwoordig. Het concept en rationale zijn intern ontwikkeld.
De campagne valt samen met de introductie van een nieuwe zendervormgeving
en logo.
Discovery Channel bereikt maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft de hoogste
selectiviteit op mannen. De brand campagne valt samen met de introductie van
een nieuw logo en bijbehorende on-air zendervormgeving.
*Bron: SKO, M25-39 Q1 2009
o-o-o-o
Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Communications is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal ter wereld,
met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Via digitale media en televisie voert
Discovery Networks 100-plus internationale televisiemerken, waaronder Discovery Channel, Animal Planet, Science
en Discovery HD. In Europa, het Midden Oosten en Afrika bereiken 12 Discovery televisiemerken 163 miljoen
gecumuleerde abonnees in 108 landen. De programma's worden vertaald in 24 verschillende talen. Discovery
Communications is eigendom van drie aandeelhouders: Discovery Holding Company (nasdaq: disca, discb),
Advance/Newhouse Communications en John S. Hendricks, oprichter en voorzitter van het bedrijf.
Informatie & beeldmateriaal:
DISCOVERY NETWORKS BENELUX
Hesther Jolly, press & communications
Tel: 06.5347.1243
Email: hesther_jolly@discovery-europe.com
Beeld: www.press.discovery.com
---- --