Ingezonden persbericht


Persbericht
Amsterdam, 9 april 2009

Unieke samenwerking verbreedt elektronica aanbod V&D V&D selecteert IMpact Retail voor eigen webshop

V&D heeft de intentie de elektronicaproducten van retailketen IMpact Retail op te nemen in haar online assortiment. Vanaf mei 2009 kunnen online shoppers via de website www.vd.nl alle merken elektronica kopen uit het volledige assortiment van IMpact Retail. IMpact Retail draagt zorg voor onder andere de orderverwerking, thuisbezorging en eventuele installatie. Philippe Smit, CEO van IMpact Retail, en Mark MCKeon CEO van V&D, hebben dit eergisteren aangekondigd tijdens het congres: 'What's going on in Retailing?!' in Nieuwegein.

Breed assortiment online
Dankzij deze samenwerking profiteren klanten van V&D van een nog breder assortiment van elektronicaproducten. Ze kunnen terecht op de V&D-webshop voor bijvoorbeeld flatscreens, maar ook voor witgoedproducten zoals wasmachines en koelkasten. Op de website is een groter en nòg breder elektronica-aanbod te vinden dan in de winkels van V&D.

Snelle levering en betrouwbare installatiediensten "Onze klanten hebben behoefte aan de mogelijkheid om ook online elektronicaproducten aan te schaffen", zegt Mark McKeon, CEO van V&D. Met onze 62 warenhuizen bieden we op fashion, food & hard-goods een breed assortiment in de winkels. Met onze multi-channel strategie willen we ook online een breed aanbod neerzetten, zowel met laplace.nl als vd.nl. Logisch, want online bestellen biedt grote voordelen. Mensen kunnen op hun gemak producten uitzoeken en direct een bestelling plaatsen. 24 Uur per dag en zeven dagen per week. We wilden graag tegemoet komen aan de wens van klanten door ons elektronica-assortiment online te vergroten."

"We zijn zeer verheugd met deze samenwerking met V&D", zegt Philippe Smit, directievoorzitter van IMpact Retail. "Deze samenwerking zien wij als een beloning voor alle investeringen die wij de afgelopen jaren hebben gedaan in ons logistieke en serviceapparaat, dat zelfs internationaal gezien voorop loopt." De samenwerking biedt de consument door het professionele apparaat van IMpact Retail de bekende 'best of both worlds'. Met 140 winkels en een sterke online aanwezigheid is dit bedrijf marktleider op elektronicagebied. Bovendien staat IMpact Retail bekend om zijn goede service, snelle levering en betrouwbare installatiediensten.

Over IMpact Retail BV
IMpact Retail BV is de grootste onafhankelijke elektronicaretailer van Nederland. Met zijn divisies Rtail (It's, PrijsTopper), E-commerce (www.modern.nl en www.best5.nl), IMpact House of Brands (i For You-shops, de Apple Premium Resellers-keten) is het bedrijf in geheel Nederland vertegenwoordigd met 140 winkels en diverse webshops. Ook buiten de 'traditionele' retailbedrijfsvoering worden kansen gecreëerd. In 2008 is binnen IMpact Retail BV een verzekeringsmaatschappij opgericht. Deze biedt niet alleen verzekeringspolissen aan eigen klanten, maar ook aan retailers binnen en buiten de branche. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor derden verzorgt IMpact Logistiek de opslag, distributie en bezorging. IMpact Retail BV is een veelgevraagd partner bij business-to-business orders en voor het inrichten van bedrijfspanden met een compleet elektronica- en huishoudelijk pakket. IMpact Retail BV telt meer dan 1.300 medewerkers en kan met de verschillende formules tot op het individuele niveau inspelen op de uiteenlopende eisen en verwachtingen van de consument. Binnen de bestaande winkelformules wordt maandelijks uitbreiding gerealiseerd. IMpact Retail BV is gevestigd in Tilburg. Voor meer informatie: www.impactretail.nl.

Over V&D
V&D is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 62 vestigingen en ruim 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de horeca-food groep van V&D Warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.

Voor meer informatie,