Gemeente Alphen aan den Rijn

uitgebreid

Dienstverlening Wmo-loket uitgebreid

De toegankelijkheid van het Wmo-loket is verbeterd en er zijn extra spreekkamers beschikbaar, zodat de klant direct in gesprek kan met de indicatieadviseurs van Participe. Daarnaast start vanaf 15 april op proef een tweewekelijks spreekuur van het Wmo-loket in Aarlanderveen. Op deze manier verbetert de dienstverlening van het Wmo-loket.

Stadhuis
In het Wmo-loket kunnen inwoners terecht voor het aanvragen van een Wmo-voorziening, bijzondere bijstand of informatie over schuldhulpverlening. Om zowel de toegankelijkheid als de privacy van de klanten te verbeteren, is het Wmo-loket verplaatst naar de balies 8, 9 en 10. Het voordeel hiervan is dat er tegenover het loket twee extra spreekkamers zijn, die tijdens de openingstijden van het Wmo-loket beschikbaar zijn voor de indicatie-adviseurs van Participe. Inwoners kunnen zonder afspraak binnen lopen op maandag van 13.00 tot 16.30 uur en dinsdag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een afspraak te maken van dinsdag tot en met vrijdag van 12.30 tot 16.30 uur.

Aarlanderveen
Vanaf 15 april gaan medewerkers van het Wmo-loket en Participe iedere eerste en derde woensdag van de maand van 14.00 tot 15.00 uur spreekuur houden in het Oude Rechthuis in Aarlanderveen. Op dat tijdstip is ook het spreekuur van de afdeling Burgerzaken. Als het komend half jaar het spreekuur goed gebruikt wordt, blijft het Wmo-loket in Aarlanderveen en komt er een spreekuur in Zwammerdam.

© Gemeente

Alphen aan den Rijn

Stadhuisplein 1

2405 SH Alphen aan den Rijn

Tel: 0900 - 481 11 11

Fax: (0172) 46 55 64

gemeente@alphenaandenrijn.nl

Postbus 13, 2400 AA

Alphen aan den Rijn