Burgerjaarverslag Rotterdam 2008 online
Met het Burgerjaarverslag kunt u meer te weten komen hoe het er in Rotterdam voor staat met de dienstverlening, de burgerparticipatie en de signalen van mensen uit de stad, zoals klachten en bezwaren. Met praktijkvoorbeelden en aan de hand van cijfers.
Over het algemeen ging het goed in 2008. Uit onderzoek blijkt dat de inwoners tevreden zijn over de dienstverlening aan de telefoon, aan de balie en via de site. De Rotterdammers zijn ook tevreden over het tempo waarin de gemeente de bezwaren afdoet.
We staan ook stil bij wat beter kan. Ambtenaren bellen niet tijdig terug en
brieven aan de burgemeester en wethouders worden niet snel beantwoord. Hier maakt de gemeente werk van. Meer over de aanbevelingen en verbeteracties kunt u vinden onder 'Eisen en wensen' in de linkerkolom. Onder de button 'in de praktijk' staan voorbeelden beschreven van projecten waar Rotterdammers zich voor inzetten.
Dit Jaarverslag besteedt extra aandacht aan mensen die slecht horen of slecht zien. Zo zijn de filmpjes voorzien van ondertiteling, heeft de site een voorleesfunctie en de mogelijkheid om teksten groot af te beelden. Dit verslag biedt ook de onderzoeksresultaten van de Rotterdamse dienstverlening aan mensen met een handicap. En ook dit jaar hebben we de critici en adviseurs gevraagd hun mening te geven. Zij houden ons scherp. Geef ook uw mening hier op de site.
Gemeente Rotterdam