Ingezonden persbericht


Persbericht

Salesforce.com stimuleert zakelijke cloud computing in EMEA ~ nieuwe Free Mobile Service maakt zakelijke cloud computing breder beschikbaar ~

Utrecht, 8 april 2009 - Salesforce.com (NYSE; CRM), de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt tijdens salesforce.com's Cloudforce event in Londen bekend dat bedrijven in EMEA massaal gebruik maken van cloud computing. In het eerste fiscale jaar van 2010 naderde salesforce.com de 10.000 klanten in EMEA. Dit is een toename van zo'n 70 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Tevens werd tijdens het Cloudforce event Mobile Lite aangekondigd; een nieuwe gratis mobiele toepassing waarmee klanten op ieder moment toegang hebben tot Salesforce CRM. Mobile Lite is beschikbaar voor de iPhone, BlackBerry smartphones en Windows Mobile-toepassingen.

Mobile Lite bouwt voort op het succes van klanten die al meer dan drie jaar gebruik maken van de mobiele mogelijkheden van Salesforce CRM. Mobile Lite biedt salesforce.com-klanten nu toegang tot enkele van de meest gebruikte Salesforce CRM-functies. Dit is een eenvoudige manier om te profiteren van de productiviteit en efficiëntie van cloud computing op mobiele toepassingen.

"We willen nog meer klanten het succes laten ervaren dat mogelijk is met mobiele toegang tot onze cloud," aldus Marc Benioff, chairman en CEO bij salesforce.com. "We willen dat onze klanten de cloud meenemen, ongeacht waar ze heen gaan. Door klanten gratis mobiele toegang tot onze cloud te bieden, wordt een snelle adoptie van cloud computing gestimuleerd en toegevoegde waarde geboden aan klanten in tijden waarin hier het meest behoefte aan is."

Mobile Lite en de Sales Cloud: overal toegang tot klantendata Bedrijven kunnen Mobile Lite gebruiken om de efficiency en productiviteit van hun verkoopmedewerkers te verbeteren, onafhankelijk van hun locatie. Mobile Lite en de Sales Cloud stellen verkopers en managers in staat continu op de hoogte te blijven van de laatste prospect- en klantinformatie, zodat zij:


- onmiddellijke toegang hebben tot dashboards, accounts, verkoopmogelijkheden, cases etc.
- voorafgaand aan belangrijke telefoongesprekken en meetings beschikken over de meest up-to-date klantinformatie
- kunnen reageren op leads en klantverzoeken en de gegevens kunnen invoeren in Salesforce CRM
- de datakwaliteit kunnen verbeteren en beter inzicht in de pijplijn krijgen
- door het gebruik van een mobiele toepassing relaties en workload kunnen beheren

Mobile Lite en de Service Cloud: het 'on the road' veilig stellen van klanttevredenheid Mobiele service & support-medewerkers hebben met het gebruik van mobiele toepassingen direct toegang tot klantinformatie in de cloud. Zo kunnen zij bijvoorbeeld de gegevens van een aankomend telefoongesprek inzien of een routebeschrijving naar de volgende afspraak opzoeken. Dit leidt tot verkorte responsetijden en een hogere klanttevredenheid. Door het toevoegen van Mobile Lite aan de Service Cloud, kunnen klanten:


- cases nakijken en oplossingen zoeken met behulp van een mobiele toepassing
- een activiteitenhistorie nagaan om de kans op succes te vergroten
- openstaande taken onmiddellijk updaten

Kijk voor meer informatie op: http://www.salesforce.com/mobile/lite

Prijzen en beschikbaarheid
Mobile Lite is gratis beschikbaar voor Salesforce CRM Professional Edition, Enterprise Edition en Unlimited Edition-klanten.

De volledige mobiele versie van Salesforce CRM is gratis toegevoegd voor Unlimited Edition-klanten.

(522 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Het portfolio van SaaS-applicaties, waaronder het award-winnende CRM, beschikbaar op http://www.salesforce.com/nl/products/, heeft de wijze waarop klanten bedrijfsinformatie via het internet beheren en delen, revolutionair veranderd. Met Force.com PaaS kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige on-demand applicaties bouwen die de voordelen van multi-tenancy naar bedrijven brengen. Force.com, beschikbaar op http://www.force.com/nl/ maakt het mogelijk alle Apex-componenten en applicaties gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com's AppExchange-bestand op: http://www.salesforce.com/appexchange/.

Vanaf 31 januari 2009 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 55.400 klanten, waaronder Allianz Commercial, Dell, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl/

###

Copyright (c) 2009 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

The BlackBerry and RIM families of related marks, images and symbols are the exclusive properties and trademarks of Research In Motion Limited.

Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Claudia Top van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: claudiat@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail: hbrouwer@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com/nl

Voor informatie over salesforce.com kunt u ook bellen met het gratis directe telefoonnummer: 0800-0200431

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
Beeldmateriaal van hoge resolutie is te vinden op: http://lewiswire.com/nl/lewiswire/salesforcecom/Salesforcecom-stimuleert-zakelijke-cloud-computing-in-EMEA/n/4057