Microsoft


Microsoft introduceert met MSN nieuwe winkelservice

woensdag 8 april 2009

Microsoft Nederland kondigt vandaag op MSN de lancering van ciao-shopping.nl aan, een interactief online shoppingplatform. De nieuwe service wordt verleend door de in Europa leidende winkel- en vergelijkswebsite Ciao. Microsoft kocht Ciao in oktober 2008 en zet de site in voor zijn e-commerce-activiteiten in Nederland. Ciao biedt een breed aanbod van producten en reviews, diepte-informatie en toegang tot een groot aantal online winkels.

Ciao geeft klanten toegang tot een rijkdom aan consumentenreviews, zowel in tekst als in video. Zo ben je geïnformeerd op basis van feiten en peer-to-peer opinies, voordat je een keuze maakt. Steeds meer consumenten zoeken naar aankoopadvies in online communities. De nieuwe MSN-shoppingservice biedt het allemaal in een compleet platform en geeft de consument alles wat hij nodig heeft.

Microsoft gelooft dat de vijf miljoen consumentenreviews gecombineerd met de zes miljoen ratings van een sterke online community over items van duizenden retailers erg aantrekkelijk zal zijn voor het MSN-publiek. Bovendien zullen retailers die bij Ciao adverteren het voordeel hebben van een grote, actieve en hoog betrokken community die via MSN, de nummer 1 portal in Nederland, de consumentenervaring rijker en lonender maakt.

Volgens Europees onderzoek van Mediascope gaven Nederlanders in 2008 online 64,3 miljoen euro uit over een periode van zes maanden. 44 Procent van de Nederlandse online shoppers zeiden ook van gedachten te veranderen over het te kopen product na het doen van online onderzoek. Als een van de leidende review- en shoppingcommunities van Europa is Ciao-shopping al een populaire bestemming onder shoppers.

Winkelen via MSN betekent nu toegang tot een breed assortiment producten. De variatie van producten en de door gebruikers gegenereerde kwaliteitsreviews zorgen ervoor dat consumenten effectievere en beter geïnformeerde aankoopbeslissingen kunnen nemen.

Stephan Musikant, Managing Director, Ciao zegt: "We zijn verheugd Ciao naar het sterke MSN-merk te mogen brengen. Online winkelen is een zeer populaire activiteit in Nederland en blijft ondanks de recessie groeien. Ciao is trots dat het een van de sterkste review en shopping communities in Europa biedt. Mede vanwege de populariteit, gebruiksvriendelijkheid en de marketingpotentie van zijn we overtuigd van de waarde die het Ciao e-commerce-platform biedt aan de MSN-gebruikers".

Joost Nienhuis, general manager van de consumentenorganisatie van Microsoft, zegt: "Het integreren van Ciao's platform bij MSN is voor Microsoft een grote stap vooruit in de e-commerce-omgeving. Interactieve communicatie en online communities zijn zulke stuwende krachten achter het web en online winkelen is geen uitzondering. Ciao loopt voorop in het bevorderen van dergelijke communities en engagement. Door het omarmen van deze beweging hopen we ons MSN-publiek de best mogelijke shoppingvergelijkingsservice te bieden en een aantrekkelijke propositie te leveren aan retailers en adverteerders die in deze groeiende markt willen kapitaliseren."