KLM geeft naam aan nieuwe tulp
Amstelveen - dinsdag, 7 april 2009
Vandaag hebben Peter Hartman, president-directeur KLM en voormalig
topmodel Frederique van der Wal in aanwezigheid van staatssecretaris
van Economische Zaken Frank Heemskerk in de Keukenhof de KLM Tulp
gedoopt. De nieuw gekweekte tulp heeft de officiële naam `Tulipa KLM'
gekregen en is vanaf vandaag te bestellen via www.klm.com.
KLM viert dit jaar haar 90-jarig bestaan. Omdat de Keukenhof 60 jaar
bestaat, ontstond het idee om een speciale tulp naar KLM te noemen.
Beide organisaties delen namelijk meer dan alleen een jubileum, zoals
een Nederlandse oorsprong en wereldwijde activiteiten. Veel klanten
van KLM bezoeken elk jaar de Keukenhof, dat met een bezoekersaantal
van ongeveer 800.000 in twee maanden tot de topattracties in Nederland
behoort.
KLM president-directeur Peter Hartman is blij met de KLM-tulp. "Het
kweken van een nieuwe bloemensoort is een langdurig en zeer innovatief
proces. Dat past uitstekend bij KLM, dat niet alleen de oudste - onder
eigen naam opererende - luchtvaartmaatschappij is, maar ook innovatie
hoog in het vaandel heeft. Al negentig jaar lang." Staatssecretaris
Frank Heemskerk benadrukte het economische belang van KLM en de
bloemenindustrie. "Het succes van KLM vindt zijn weerklank in het
succes van de Nederlandse logistieke industrie. Ons land wordt terecht
de 'Gateway to Europe' genoemd, omdat het 500 miljoen Europese
consumenten aansluiting biedt op de wereldwijde markt."
Frederique van der Wal, huidig eigenaar van het lifestyle- en
bloemenmerk `Frederique's Choice', was uitgenodigd om de doop samen
met de heer Hartman uit te voeren. KLM associeert zich graag met
Nederlandse ondernemers met internationale allure en waardeert de
baanbrekende initiatieven van Frederique van der Wal in de
bloemenbranche.
De boeketten met KLM-tulpen die vandaag zijn gedoopt, zijn de komende
dagen te bezichtigen op de luchthaven Schiphol. Daar staat in de maand
april een mini-Keukenhof in Terminal 2 op Schiphol Plaza.
KLM