Vrije Universiteit Amsterdam

Persbericht VU

5-1-2009

Nieuw: Master of Science in Marketing

Vanaf 6 april 2009 start op de VU een wetenschappelijke parttime masteropleiding in Marketing voor professionals in Nederland. Deze opleiding leidt op tot hoog gekwalificeerde marketingstrategen, onderlegd met een stevige wetenschappelijke kennis.

Parttime Master of Science in Marketing
De Master heeft de ambitie om mensen op te leiden die marketingvraagstukken op het niveau van topmanagement vertalen naar toepassingen binnen het bedrijf. Afgestudeerden kunnen zo een sleutelrol in organisaties spelen. De nadruk op analytisch kritisch denken en het oplossen van praktische marketingproblemen daagt deelnemers uit om hun intellectuele potentieel ten volle te benutten. De parttime Master of Science in Marketing aan de VU bereidt marketingprofessionals voor op een senior (marketing) managementpositie.

Belang van marketing
Klantwaarde wordt van steeds groter belang voor een bedrijf. Maximaliseren van aandeelhouderswaarde alleen is tegenwoordig minder aan de orde voor het bedrijfsleven. Door de kredietcrisis realiseren bedrijven zich dat succes op de lange termijn afhankelijk is van hun eigen vermogen hun unieke waarde aan de klant te tonen. Juist nú is binnen bedrijven een belangrijke rol weggelegd voor een gedegen, strategische benadering van marketing. Dit is onmogelijk te realiseren zonder betrouwbare informatie over trends, klanten, concurrenten en andere marktspelers. Het verkrijgen, analyseren en vertalen van markt- en gedragsinformatie naar marketingstrategie en innovaties is waar marketing, en deze nieuwe master in het bijzonder, om draait.

Startdata
Op 6 april 2009 start de eerste collegereeks. De colleges worden gegeven door toonaangevende hoogleraren en universitair docenten (onder andere Prof. dr. Ruud Frambach), aangevuld met inspirerende docenten met een ruime praktijkervaring op marketinggebied (o.a. drs. Wouter de Vries jr.) en internationale experts zoals Prof. dr. George Zinkhan VU/University of Georgia, V.S. (Coca Cola Professor of Marketing).

Informatiebijeenkomsten: 21 januari, 19.00 - 20.00 uur en 16 februari van 19.00 - 20.00 uur



Vrije Universiteit Amsterdam