Ingezonden persbericht
Persbericht - Platform Innovatie in Marketing (PIM) - Huizen
PIM lanceert het Marketing Strategy Netwerk (MSN)
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) biedt haar leden een nieuw concept: Marketing Strategy Network (MSN), gericht op professionals (marketeers, strategen, managers, directeuren, consultants) die het topic Marketing Strategy beter willen operationaliseren binnen hun onderneming.
Het MSN is een uniek concept o.l.v. de professoren Rudy Moenaert (TiasNimbas) en Henry Robben (Nyenrode). Beiden hebben zij samen meer dan 100 praktijkcases opgelost, samen met klanten en weten dus niet alleen op academisch niveau van wanten.
Invulling
Er komen kwartaalsessies die elk bestaan uit twee vaste componenten: enerzijds kennis en anderzijds de toepassing hiervan. Iedere sessie wordt er een onderwerp voorbereid en vervolgens worden de leden uitgedaagd om samen een business case op te lossen. De leden hebben de mogelijkheid om binnen dit netwerk, op continue basis, aan elkaar maar ook direct aan de professoren vragen te stellen, discussies uit te lokken, het delen van visie, cases voor te leggen, sparringpartner te zijn. Dit is essentieel omdat niet iedereen op hetzelfde moment met hetzelfde issue aan het werken is en binnen het eigen bedrijf de juiste collega's heeft om over het onderwerp marketing strategy te sparren op een zodanige manier dat dit leidt tot een sterkere oplossing.
Verder is er voor de leden een schatkamer aan bijvoorbeeld literatuur, marketing klassiekers, cases, nieuwste kennis, business roadmaps en marketingplannen beschikbaar. Het werken met een gevalideerde oplossing betekent dat de kans op succes vergroot wordt bij het uitzetten van de nieuwe lijnen voor de toekomst of bij het maken van belangrijke beslissingen.
Om echte interactie en een groeipad te realiseren bij de clubleden is het vereist om deze club van professionals exclusief te houden. Vandaar dat er is slechts plaats voor 100 echte professionals. Het MSN lidmaatschap is 300 euro per jaar; vereist is wel dat men lid is van PIM. Vol is vol.
Gestart wordt met de eerste sessie op 11 juni 2009 om 18.30 uur (locatie Utrecht). Het eerste onderwerp is "Made to Stick", met andere woorden hoe krijgt een bedrijf het voor elkaar dat hetgeen men wil communiceren ook daadwerkelijk "blijft hangen" bij de klant. Of het nu gaat om consumenten of business-to-business, dit is geen gemakkelijke uitdaging waar het absoluut noodzakelijk is om alles uit de kast te halen om echt resultaat te boeken. Voor meer informatie en inschrijven voor MSN powered by PIM zie de website www.pimonline.nl.
---
Platform Innovatie in Marketing
Arend-Jan Nijhuis
Bestuurslid PIM
Tel. 06-55765235
arend-jan.nijhuis@pimonline.nl