TROS


Persinformatie

Afdeling Marketing & Communicatie
Hilversum, 03-04-2009

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 6 april
Nederland 1 - 20.30 uur

RADAR OVER KLACHTEN TELFORT

De telefoon gaat over, maar als er wordt opgenomen, is de lijn dood. E-mail ontvangen of lezen is onmogelijk omdat het internet het voor de zoveelste keer niet doet. Rekeningen ontvangen van een ander of betalen voor diensten die niet geleverd worden. Het zijn bekende problemen voor klanten van Telfort. Het TROS-consumentenprogramma RADAR krijgt veel klachten binnen over deze provider en neemt de proef op de som. Meer dan 50 consumenten doen mee aan de Telfort Belactie in een laatste poging om hun problemen binnen twee weken op te lossen. Maandag 6 april in RADAR het resultaat. Komt Telfort de gedane beloftes na? Worden de problemen nou eindelijk opgelost? En lukt het de provider om binnen twee weken van boze klanten tevreden consumenten te maken?

Slimme meters
Als de Eerste Kamer aanstaande dinsdag voor de invoering van de slimme meter kiest, heeft elk huishouden over een paar jaar verplicht zo'n slimme energiemeter in huis. Weigering van een slimme meter is een economisch delict waar zelfs gevangenisstraf op kan staan. Maar is deze invoering ook voordelig voor de consument? Wat zijn de huidige praktijkervaringen en wat wordt er nou daadwerkelijk bespaard met zo'n slimme meter?

Presentatie: Antoinette Hertsenberg

Meer informatie via de website: www.trosradar.nl