PERSBERICHT
Bekende Nederlanders ondersteunen Yoell® advertentiecampagne MKI biedt uitgevers unieke serie 'stoppers'
Oostvoorne, 6 april 2009 - Het Medical Knowledge Institute (MKI), een Nederlandse non-profitorganisatie gericht op scholing en informatievoorziening op het gebied van gezondheidszorg, ontwikkelt een nieuwe Yoell® advertentiecampagne. Yoell ( 'you will' ) is de merknaam van een unieke sieradenlijn die handgemaakt wordt door HIV besmette vrouwen, in Zuid-Afrika. Deze vrouwen worden getraind in het vervaardigen van exclusieve armbanden. Meerdere bekende Nederlandse dames verlenen hun medewerking aan de campagne, onder wie Fabienne de Vries, Glennis Grace, Nurlaila Karim, Wilma Veen, Victoria Koblenko, Kathleen Ferrier en Jet Sol. Zij zijn benaderd door MKI's Goodwill Ambassador Barbara Barend en MKI's Ambassador of Visual Art Patricia Steur.
Kort geleden heeft er een photoshoot plaats gevonden in de studio van Patricia Steur, waarbij de modellen met de Yoell® armbanden poseerden. De visagie werd verzorgd door Rachel Jansen en Sabina Wattimena. De foto's van Patricia Steur zijn door Ruchama Nijenhuis, de vaste vormgever van het MKI, bewerkt tot verschillende advertentieformaten. Deze kunnen door uitgevers die het MKI een warm hart toedragen in hun publicaties worden gebruikt als 'stoppers'. Alle deelnemers en medewerkers hebben belangeloos aan het project meegewerkt.
Voor het Yoell®-project is het MKI een nauwe samenwerking aangegaan met de werkplaatsen in Zuid-Afrika waar de sieraden worden gemaakt. De vrouwen worden vanwege hun HIV-besmetting vaak door hun gemeenschap verstoten, maar hebben dankzij de verkoop van de sieraden toch inkomsten. De opbrengst van Yoell® komt ten goede aan de werkplaatsen en aan MKI projecten, zoals het HIV/AIDS trainingsprogramma 'Mother and Child First'.
"Het is fantastisch om te zien hoe deze bijzondere dames zich inzetten voor het goede doel", aldus Dr. Harold Robles, oprichter en President Medical Knowledge Institute. "Het resultaat is erg mooi. Op deze manier wordt op een plezierige wijze aan een betere wereld gewerkt. Er is al één uitgever die een van de advertenties gaat publiceren. Ik hoop natuurlijk dat er meer zullen volgen en dat deze schitterende advertentiecampagne veel zal worden gebruikt. Uiteindelijk gaat het erom de bekendheid van het Yoell-project te vergroten en daarmee de vrouwen om wie dit project draait te helpen."
- einde persbericht -
Over het Medical Knowledge Institute (MKI)
Het Medical Knowledge Institute (MKI) is een internationale non-profit gezondheidszorgorganisatie die zich richt op scholing en informatievoorziening vanuit de overtuiging dat gezondheidszorg een mensenrecht is.
De 'Healthcare Educational' programma's zijn ontworpen om de kwaliteit en de humanitaire waarden van de gezondheidszorg te verbeteren via educatie en publieke gezondheidsprogramma's. MKI stelt zich ten doel de leefomstandigheden van de bevolking te verbeteren, door medisch gerelateerde trainingen en workshops te geven aan plaatselijke hulpverleners. Hiervoor worden medische experts uit de hele wereld ingezet. MKI is ervan overtuigd dat het toegankelijk maken van relevante informatie de meest effectieve strategie is om tot verbetering van gezondheidszorg in ontwikkelingslanden te komen.
Het Medical Knowledge Institute is gevestigd in Oostvoorne en in 1999 opgericht door Dr. Harold E. Robles, oprichter en President Emeritus van het Albert Schweitzer Institute for the Humanities, en Dr. Peter J. Bittel, Chairman en CEO van The Futures Health Group. Meer informatie over de werkzaamheden, projecten, workshops en events van het MKI:
Ingezonden persbericht