Ingezonden persbericht
Persbericht
Aan: alle redacties
Almere, 1 april 2009
Pieter Stroop naar DM Interface
Pieter Stroop (41), bij Experian Nederland als directeur verantwoordelijk voor datakwaliteit
en emailmarketing, gaat per 1 april naar DM Interface. Bij dit CrossMedia DM bureau in
Almere neem hij plaats in de Directie en wordt hij Directeur Business Development -
verantwoordeijk voor alle sales- en marketing activiteiten.
Pieter heeft tijdens zijn achtjarig dienstverband bij Experian aan de wieg gestaan van de
emailmarketing-propositie en de datakwaliteits-propositie. Hij heeft Experian op de kaart
gezet in de datakwaliteits-wereld, door de introductie van online opschoningsdiensten en een
data-wasstraat. Hij is daarnaast voorzitter van de commissie datakwaliteit van branche-
organisatie DDMA en mede-organisator van de Dag van de Datakwaliteit en de Data Quality
Award.
Wiebe Barkey (44), samen met Johan de Nooij oprichter en eigenaar van
DM Interface zegt: "We kennen Pieter al geruime tijd als een zeer gedreven professional in
DM die dezelfde visie op Direct Marketing heeft als wij. CrossMedia DM van DM Interface
stelt onze klanten in staat op het hoogste niveau DM te bedrijven. Wij noemen dat DM 3.0.
Wij zijn zeer verheugd met de komst van Pieter, zijn professionaliteit en zijn frisse blik op
sales en marketing."
"Op 1 april 2009 bestaat DM Interface op de kop af 10 jaar. De komst van Pieter op deze
datum kan geen toeval zijn. Wij markeren 1 april als start van "DM Interface 3.0", samen
met Pieter gaat onze organisatie een nieuwe fase in waarbij het bedrijf de groei die het
bedrijf heeft gekend vanaf de oprichting zal bestendigen en verder uitbouwen."
Volgens Stroop is de overgang naar DM Interface ''een prachtige stap". "Ik kan nu mijn
Direct Marketing verleden en de kennis over data, consumentengedrag en online marketing
combineren en inzetten voor bestaande en nieuwe relaties van DM Interface, en dan vooral
in combinatie met het CrossMedia DM platform. Ik geloof heilig in de CrossMedia DM
benadering. Daarbij is het beheren van data de laatste jaren steeds belangrijker geworden.
Doordat consumenten zich via allerlei kanalen richten tot de leverancier, en de leverancier
weer op alle mogelijke manieren communiceert met de klant, is het beheersen van deze data
stromen de sleutel tot succes: van het verwerken van alle inkomende data, het beheren en
up to date houden van data, tot het uitvoeren van relevante- en event-driven acties op die
data. DM Interface staat vooraan in de online en offline DM wereld, en ik ben er trots op me
te kunnen aansluiten bij het team in Almere."
Noot voor de redactie/