Ingezonden persbericht


Persbericht

Aan: alle redacties
Almere, 1 april 2009

Pieter Stroop naar DM Interface

Pieter Stroop (41), bij Experian Nederland als directeur verantwoordelijk voor datakwaliteit en emailmarketing, gaat per 1 april naar DM Interface. Bij dit CrossMedia DM bureau in Almere neem hij plaats in de Directie en wordt hij Directeur Business Development - verantwoordeijk voor alle sales- en marketing activiteiten.

Pieter heeft tijdens zijn achtjarig dienstverband bij Experian aan de wieg gestaan van de emailmarketing-propositie en de datakwaliteits-propositie. Hij heeft Experian op de kaart gezet in de datakwaliteits-wereld, door de introductie van online opschoningsdiensten en een data-wasstraat. Hij is daarnaast voorzitter van de commissie datakwaliteit van branche- organisatie DDMA en mede-organisator van de Dag van de Datakwaliteit en de Data Quality Award.

Wiebe Barkey (44), samen met Johan de Nooij oprichter en eigenaar van DM Interface zegt: "We kennen Pieter al geruime tijd als een zeer gedreven professional in DM die dezelfde visie op Direct Marketing heeft als wij. CrossMedia DM van DM Interface stelt onze klanten in staat op het hoogste niveau DM te bedrijven. Wij noemen dat DM 3.0. Wij zijn zeer verheugd met de komst van Pieter, zijn professionaliteit en zijn frisse blik op sales en marketing."

"Op 1 april 2009 bestaat DM Interface op de kop af 10 jaar. De komst van Pieter op deze datum kan geen toeval zijn. Wij markeren 1 april als start van "DM Interface 3.0", samen met Pieter gaat onze organisatie een nieuwe fase in waarbij het bedrijf de groei die het bedrijf heeft gekend vanaf de oprichting zal bestendigen en verder uitbouwen."

Volgens Stroop is de overgang naar DM Interface ''een prachtige stap". "Ik kan nu mijn Direct Marketing verleden en de kennis over data, consumentengedrag en online marketing combineren en inzetten voor bestaande en nieuwe relaties van DM Interface, en dan vooral in combinatie met het CrossMedia DM platform. Ik geloof heilig in de CrossMedia DM benadering. Daarbij is het beheren van data de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Doordat consumenten zich via allerlei kanalen richten tot de leverancier, en de leverancier weer op alle mogelijke manieren communiceert met de klant, is het beheersen van deze data stromen de sleutel tot succes: van het verwerken van alle inkomende data, het beheren en up to date houden van data, tot het uitvoeren van relevante- en event-driven acties op die data. DM Interface staat vooraan in de online en offline DM wereld, en ik ben er trots op me te kunnen aansluiten bij het team in Almere."

Noot voor de redactie/