KLM en NS brengen de klant gratis thuis
Amstelveen - donderdag, 2 april 2009
Voordelig vliegen en gratis met de trein naar huis? KLM en de NS
vangen twee vliegen in één klap met deze gezamenlijke actie. De
campagne start aanstaande zondag 5 april.
Bij alle tickets van KLM die worden verkocht in de campagne `De Wereld
dichterbij' krijgt de passagier voor de terugreis naar huis een gratis
treinkaartje NS tweede klasse. Dit gratis kaartje wordt uitgegeven bij
de NS informatiebalie op Schiphol Plaza. De uitgifte is zowel mogelijk
op de dag van aankomst als op de dag van vertrek. Deze gezamenlijke
actie is vanaf zondag 5 april te zien in een landelijke
reclamecampagne met onder andere TV- en radiocommercials. De campagne
loopt tot en met 30 juni.
Deze actie is onderdeel van de start van uitgebreide commerciële
samenwerking tussen KLM en NS. Een ander onderdeel hiervan is de
gezamenlijke distributie van de NS Business Card onder 10.000
zakelijke klanten van KLM. De NS Business Card biedt korting op de
aanschaf van treinkaartjes op rekening voor bedrijven. Voor
internationale treinen vanuit Antwerpen en Brussel wordt per half
april een geïntegreerd air-rail ticket mogelijk gemaakt, waarbij de
klant in een boeking zowel zijn vlucht als aansluitende trein
reservering regelt.
"De verbinding van de KLM en NS netwerken in deze vorm van
samenwerking biedt veel nieuwe mogelijkheden. Beide bedrijven willen
zowel de zakelijke als de vrijetijdsreiziger de weg wijzen naar deze
efficiënte en milieuvriendelijke manier van reizen", aldus Bram
Gräber, Directeur KLM Nederland.
"Vooruitlopend op de snelle verbinding vanaf Schiphol naar onder
andere Brussel is NS blij nu al air-rail te kunnen aanbieden aan
KLM-reizigers. Straks is de klant in anderhalf uur in Brussel vanaf
Schiphol", aldus Jan-Willem Siebers, Commercieel Directeur NS Hispeed.
KLM