PERSBERICHT
KLM en NS brengen de klant gratis thuis
AMSTELVEEN/ AMSTERDAM, 02 APRIL 2009 - Voordelig vliegen en gratis met de trein naar huis? KLM en de NS vangen twee vliegen in één klap met deze gezamenlijke actie. De campagne start aanstaande zondag 5 april.
Bij alle tickets van KLM die worden verkocht in de campagne 'De Wereld dichterbij' krijgt de passagier voor de terugreis naar huis een gratis treinkaartje NS tweede klasse. Dit gratis kaartje wordt uitgegeven bij de NS informatiebalie op Schiphol Plaza. De uitgifte is zowel mogelijk op de dag van aankomst als op de dag van vertrek. Deze gezamenlijke actie is vanaf zondag 5 april te zien in een landelijke reclamecampagne met onder andere TV- en radiocommercials. De campagne loopt tot en met 30 juni.
Deze actie is onderdeel van de start van uitgebreide commerciële samenwerking tussen KLM en NS. Een ander onderdeel hiervan is de gezamenlijke distributie van de NS Business Card onder 10.000 zakelijke klanten van KLM. De NS Business Card biedt korting op de aanschaf van treinkaartjes op rekening voor bedrijven. Voor internationale treinen vanuit Antwerpen en Brussel wordt per half april een geïntegreerd air-rail ticket mogelijk gemaakt, waarbij de klant in een boeking zowel zijn vlucht als aansluitende trein reservering regelt.
"De verbinding van de KLM en NS netwerken in deze vorm van samenwerking biedt veel nieuwe mogelijkheden. Beide bedrijven willen zowel de zakelijke als de vrijetijdsreiziger de weg wijzen naar deze efficiënte en milieuvriendelijke manier van reizen", aldus Bram Gräber, Directeur KLM Nederland.
"Vooruitlopend op de snelle verbinding vanaf Schiphol naar onder andere Brussel is NS blij nu al air-rail te kunnen aanbieden aan KLM-reizigers. Straks is de klant in anderhalf uur in Brussel vanaf Schiphol", aldus Jan-Willem Siebers, Commercieel Directeur NS Hispeed.
KLM