Unilever Nederland opnieuw Partner in Sport van NOC*NSF
01/04/2009 : Unilever Nederland verlengt haar partnership met NOC*NSF
voor een periode van vier jaar.
Het contract dat Unilever tot en met 2012 aan de Nederlandse
olympische beweging verbindt, is vandaag getekend door Theo Fledderus,
algemeen directeur NOC*NSF, en Peter ter Kulve, Chairman van Unilever
Benelux. Evenals in de afgelopen periode gaat Unilever in de komende
jaren de sponsoring van NOC*NSF actief gebruiken om het Unilever-merk
en een aantal bekende consumentenmerken te verbinden aan de
Nederlandse top- en breedtesport. Dit doet zij onder meer in het
voortraject van en tijdens de Olympische Winterspelen in Vancouver in
2010.
Unilever en NOC*NSF, Partners in Sport, Partners in Vitaliteit
Unilever staat voor het toevoegen van vitaliteit aan het leven. Met
haar bekende consumentenmerken helpt Unilever mensen zich goed te
voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Naast
goede voeding en verzorging is ook bewegen een essentieel onderdeel
van een vitaal leven. Unilever levert een verdere bijdrage aan de
vitaliteit van Nederland door haar partnerships met KNVB en opnieuw
NOC*NSF. Dit zal zij onder meer doen door met bekende merken
activiteiten te ontplooien op het gebied van sport, spel en bewegen.
Daarnaast biedt de sponsoring Unilever goede mogelijkheden het
Unilever-merk actief in te zetten om zo haar vitaliteitsmissie nog
verder uit te dragen.
Unieke activatiemogelijkheden voor onze topmerken
Door de samenwerking met NOC*NSF krijgt Unilever uitstekende
mogelijkheden de olympische ringen in Nederland te verbinden aan een
aantal van haar consumentenmerken. Dit met het doel door middel van
goede en ludieke campagnes de marktpositie van Unilevers merken in
Nederland te verstevigen en uit te bouwen. Vaststaat dat het merk Omo
wederom een rol zal vervullen. Peter ter Kulve, Chairman Unilever
Benelux: "De verlenging van het partnership met NOC*NSF biedt ons vele
nieuwe mogelijkheden tot samenwerking met bijvoorbeeld de Nederlandse
supermarkten. Unilever krijgt de mogelijkheid de Nederlandse handel
unieke voorstellen te doen tot samenwerking voorafgaand aan en tijdens
de komende Olympische Winterspelen in Vancouver. Daarbij zal Tjemp, de
officiële mascotte van het Nederlands Olympisch Team, ook zeker weer
te zien zijn."
Olympische topprestaties
De sponsoring van NOC*NSF geeft Unilever Nederland goede handvatten
verder te bouwen aan de cultuur van haar organisatie. Zo zullen de
Unilever-medewerkers via diverse evenementen en activiteiten weer
volop betrokken zijn bij dit partnership. Ter Kulve: "In de afgelopen
vier jaar is gebleken dat NOC*NSF en Unilever een prima combinatie
vormen. We hebben samen prachtige en unieke activiteiten op touw
gezet, zoals in de aanloop naar en tijdens de Olympische Winterspelen
in Turijn in 2006 en de Zomerspelen in Beijing van vorig jaar. We zijn
ervan overtuigd dat wij in de komende periode met minstens zoveel
enthousiasme vele nieuwe, innoverende activiteiten en campagnes zullen
ontwikkelen."
Theo Fledderus, algemeen directeur NOC*NSF, is ook blij met de
continuering van de samenwerking: "De verlenging van het partnership
met Unilever past perfect in het rijtje van topbedrijven die NOC*NSF
als Partner in Sport aan zich heeft gebonden. Dankzij de
marketingexpertise en de kracht van de Unilever-merken is NOC*NSF in
staat dichter bij de consumenten te komen en bovendien meer
consumenten te bereiken. Hierdoor levert Unilever een significante
bijdrage aan de doelstellingen van NOC*NSF, namelijk te behoren tot de
top 10 in de wereldranglijst, een leven lang sporten en versterking
van de sportbranche."
Unilever NV