Ingezonden persbericht

Oplages tijdschriften G+J Uitgevers blijven stijgen

G+J Uitgevers is de enige tijdschriftenuitgeverij die over de gehele linie een
aanzienlijke stijging in de betaalde kernoplage heeft gerealiseerd in deze uitdagende economische periode. Gisteren werden de HOI cijfers voor het 4e kwartaal van 2008 gepubliceerd. Hieruit bleek dat de bladenportfolio van G+J Uitgevers een groei heeft doorgemaakt van 11% t.o.v. dezelfde periode in 2007. Tegelijkertijd laat de uitgeefbranche een tegenovergestelde trend zien.

Eric Blok, CEO van G+J Uitgevers: "We zijn er uitermate trots op dat wij, ondanks de economische malaise, er als enige in geslaagd zijn de oplages van onze bladen flink te laten doorgroeien. Felicitaties zijn op hun plaats voor de redacties en marketingteams van Glamour, Quest en National Geographic voor hun enorme inzet. Dit welverdiende succes benadrukt de kracht van onze brands bij het lezerspubliek."

Eric Blok reageert hiermee op het verschijnen van de nieuwste HOI oplagecijfers en NOM bereikcijfers. Hieruit blijkt onder meer dat Glamour het meest verkochte vrouwenmaandblad is van Nederland, met een groei van 6,4% naar 147.622 exemplaren betaalde kernoplage. En uit de NOM cijfers blijkt dat Quest zich met 1.135.00 lezers per maand het meest gelezen maandblad mag noemen. De betaalde kernoplage van Quest steeg met ruim 5% naar 184.537 exemplaren

Ook tijdschriften National Geographic Magazine (111.947 exemplaren, +1%) en National Geographic Junior (46.966 exemplaren, +20%) laten een stijging in de totaal betaalde kernoplage zien.



Ingezonden persbericht