Landelijke voorjaarscampagne 2009 van start!
Op 1 april gaat de landelijke toeristische voorjaarscampagne van start, bestaande uit de 3e uitgave van het magazine 'Landgoed', de vernieuwde internetsite
Het magazine Landgoed verschijnt in een oplage van 130.000 exemplaren, waarvan op 3 april 115.000 exemplaren worden meegeseald met het magazine 'Buitenleven' dat wordt verstuurd naar alle abonnees en via de losse verkoop verkrijgbaar op 5500 verkooppunten in Nederland. De overige magazines worden gratis verspreid via diverse kanalen; gemeenten, VVV's, landelijke beurzen, 45 hotels in Twente, 31 campings & bungalowparken en de Twentse topevenementen..
Daarnaast ontvangen de campings, bungalowparken en hotels een speciale vlag Twente. Landgoed van Nederland, om de herkenning van de campagne te vergroten.
N.B. Vanwege de economische crisis heeft de provincie Overijssel de Regionale Bureaus voor Toerisme in Overijssel financiële middelen ter beschikking gesteld, voor een gezamenlijke campagne. Hiermee is een dagbladcampagne ontwikkeld, die aansluit bij de lopende campagnes van de regio's in Overijssel. Binnen deze extra campagne presenteert elke regio zich met een ½ pagina full colour advertentie in de Reiskrant op zaterdag van dagblad de Telegraaf. De advertentie van Twente verschijnt op zaterdag 4 april a.s. en spitst zich toe op een op te vragen informatiepakket, een kampeeractie en op aantrekkelijke arrangementen op de website twentejezelf.nl. Door het invullen van drie enquêtevragen en adresgegevens kan ook een gratis weekend gewonnen worden (door hotels beschikbaar gesteld).
Vanwege de crossmediale campagne waarbij in dezelfde periode verschillende media worden ingezet verwacht het TBT een grotere herkenbaarheid van de campagne.
Twents Bureau voor Toerisme
Jeroen Enkelaar
directeur
Bezoekadres:
Nijverheidstraat 30
7511 JM ENSCHEDE
(053) 487 67 51
(053) 487 65 02