margin-left:364.5pt;margin-top:90.9pt;width:180pt;height:43.2pt;z-index:1'
Persinformatie
Afdeling
Communicatie TROS/AVRO
Hilversum, 01-04-2009
HELFT JONGEREN WIL GEEN NIEUWE OMROEPEN
Nieuwe omroepen in het publieke bestel? Bijna de helft (44 procent) van
de jongeren zit er niet op te wachten. Eenderde wil wel programma's zien van PowNed.
Dat blijkt uit onderzoek van Top-X, het jongerenpanel van EénVandaag, onder
1900 jongeren tussen 12 en 24 jaar.
De jongeren vinden het belangrijk dat er naast een commerciële omroep
ook een publieke omroep bestaat. De meeste jongeren zijn geen lid van een
omroep, met uitzondering van BNN. Op de vraag welke bestaande omroep helemaal
van de buis mag, is het antwoord IKON, gevolgd door de EO en MAX.
Kijken via Ipod
'Nieuwe' vormen van tv kijken raken steeds meer in trek: zestig procent
kijkt een uitzending later via internet; eenderde kijkt naar een digitaal
kanaal. Vijf procent kijkt tv-programma's via zijn/ haar Ipod.
Populair
Populaire programma's zijn 'De Wereld Draait Door', GTST en Grey's
Anatomy. De favoriete presentator? Dat zijn volgens de deelnemers Paul de
Leeuw, Jeroen van Koningsbrugge en Matthijs van Nieuwkerk.
Voor meer informatie: www.top-x.nl
EenVandaag