margin-left:364.5pt;margin-top:90.9pt;width:180pt;height:43.2pt;z-index:1'

Persinformatie


Afdeling
Communicatie TROS/AVRO

Hilversum, 01-04-2009

HELFT JONGEREN WIL GEEN NIEUWE OMROEPEN

Nieuwe omroepen in het publieke bestel? Bijna de helft (44 procent) van de jongeren zit er niet op te wachten. Eenderde wil wel programma's zien van PowNed. Dat blijkt uit onderzoek van Top-X, het jongerenpanel van EénVandaag, onder 1900 jongeren tussen 12 en 24 jaar.

De jongeren vinden het belangrijk dat er naast een commerciële omroep ook een publieke omroep bestaat. De meeste jongeren zijn geen lid van een omroep, met uitzondering van BNN. Op de vraag welke bestaande omroep helemaal van de buis mag, is het antwoord IKON, gevolgd door de EO en MAX.

Kijken via Ipod

'Nieuwe' vormen van tv kijken raken steeds meer in trek: zestig procent kijkt een uitzending later via internet; eenderde kijkt naar een digitaal kanaal. Vijf procent kijkt tv-programma's via zijn/ haar Ipod.

Populair

Populaire programma's zijn 'De Wereld Draait Door', GTST en Grey's Anatomy. De favoriete presentator? Dat zijn volgens de deelnemers Paul de Leeuw, Jeroen van Koningsbrugge en Matthijs van Nieuwkerk.

Voor meer informatie: www.top-x.nl




EenVandaag