Ingezonden persbericht


Persbericht Hilversum, 1 April 2009

Philip Mountford nieuwe CEO HUNKEMÖLLER

Hilversum, 1 April 2009. Philip Mountford start per 1 april als CEO van Hunkemöller. Mountford heeft ruime ervaring in de fashion retail in het Verenigd Koninkrijk en Europa. Zijn internationale retailkennis en expertise zullen een belangrijke rol spelen om Hunkemöller weer een stap verder te brengen in een economisch uitdagende tijd. "Ik heb heel veel zin in de uitdaging om van dit mooie bedrijf een geweldig bedrijf te maken."

Philip Mountford heeft een brede retailachtergrond, waarin hij diverse senior functies heeft gehad. Tot begin dit jaar was hij CEO van Moss Bros Group PLC, een gerenommeerde fashion retailer in mannenmode dat meer dan 150 winkels heeft in het Verenigd Koninkrijk en franchiseconcepten van merken als Hugo Boss en Canali. Voor zijn komst naar Moss Bros was hij Managing Director bij Gianni Versace, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Scandinavië en opkomende landen. Daarvoor werkte hij bij Nautica als Directeur Sales en Marketing Europa en als Directeur Retail bij Daks PLC, een Brits topmerk in vrouwen- en mannenmode, wereldwijd actief in zowel wholesale als retail. Mountford startte zijn carrière als inkoopdirecteur bij Simpson Piccadilly, een groep van luxe warenhuizen.

Philip Mountford: "Hunkemöller is een fantastisch en gezond retailbedrijf met unieke eigenschappen. Het heeft het karakter van een lingeriespeciaalzaak en de voordelen van een internationale keten. Het is ons voornaamste doel de bestaande vestigingen nog verder te laten groeien als het gaat om omzet en winst. Het product en de mensen, zowel medewerkers als klanten, vormen hierbij de sleutel tot het succes. Door onze klanten het juiste product aan te bieden, dat zowel inspiratierijk als functioneel moet zijn, kunnen onze medewerkers meer en beter verkopen. Het is de kunst om hierbij nieuwe klanten te bereiken, zonder bestaande relaties te verliezen."

Mountford volgt Martin Zieger op, die sinds 1 maart zijn CEO-functie neerlegde om terug te gaan naar zijn thuisland Oostenrijk. Onder diens leiding bereikte Hunkemöller een sterke positie in de markten waarin het opereert. Hunkemöller breidde uit in nieuwe landen zoals Spanje, Rusland, Polen, Egypte, het Midden-Oosten en het Caribisch gebied. Ook Bodique, de internationale naam van Hunkemöller, werd succesvol geïntroduceerd. Dit resulteerde afgelopen najaar ook in de eerste vestiging van Bodique in Nederland.

Hunkemöller en Maxeda
Hunkemöller, opgericht in 1886, is onderdeel van Maxeda, de grootste non-foodketen van Nederland. Hunkemöller heeft circa 2.600 medewerkers en vierhonderd winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Polen en Sint-Maarten. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland. Hunkemöller blijft vooruit kijken en gaat door met de internationale expansie ook in de vorm van International Franchise.

Hunkemöller steunt KWF Kankerbestrijding sinds 2004. Middels acties zoals de "3de BH gratis" tijdens de Internationale Oktober Borstkankermaand, verkoop van gadgets in deze periode, het verstrekken van donateurwervingskaarten en een flyer "Fabels & Feiten" in de winkels, en het eigen salarisdonatieprogramma voor medewerkers van Hunkemöller. Ook in 2008 heeft Hunkemöller wederom een bedrag van 125.000 euro gedoneerd welke KWF Kankerbestrijding inzet voor de financiering van wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker, voorlichting en ondersteuning van patiënten.