credits: BNN
PERSBERICHT
Hilversum, 1 april 2009
310.001 LEDEN VOOR BNN
LEDENWERFCAMPAGNE GROOT SUCCES
BNN wilde 300.000 leden. En BNN kreeg 300.000 leden! Na een intensieve ledenwerfcampagne worden vandaag precies 310.001 namen ingeleverd bij het Commissariaat voor de Media. Groot feest dus bij de enige echte jongerenomroep van Nederland: de forse groei van 35% bewijst dat BNN stevig maatschappelijk verankerd is in Jong Nederland en dat er nu daadwerkelijk ruimte is voor meer jongerenprogramma's in het publieke bestel.
De ledenwerfcampagne van BNN begon op 1 september 2008 met de campagne 'Koop Dit, Word Lid'. De actie waarbij leden een stukje van BNN en haar programma's konden kopen leverde BNN 40.000 nieuwe leden op, waarmee het totaal aantal leden steeg tot 265.000. De daarop volgende Who Cares!-campagne gaf antwoord op alle grote vragen waar Nederland mee worstelt: 'Who Cares! Haalt BNN de 300.000 leden?'. Vooral De Nationale Ledenwerfdag op 12 maart heeft voor succes gezorgd. Op die dag zijn alle BNN-medewerkers de straat op gegaan en hebben, met behulp van veel artiesten en het 3FM-programma de Coen en Sandershow, ruim 9.000 leden geworven.
Sinds 1998 is Barts Neverending Network de enige publieke omroep die zich exclusief op jongeren richt en jongeren aan zich weet te binden met haar radio- en tv-programma's, internet en evenementen. De 85.000 nieuwe leden bevestigen nogmaals het bestaansrecht van de omroep. BNN is daar ongelooflijk blij mee, omdat er nu meer ruimte komt voor alle goede ideeën die op de plank liggen. Met de extra zendtijd wil BNN meer actualiteit en amusement brengen op Nederland 3 en meer drama, naast de bestaande soapserie ONM. Verder wordt gekeken naar de mogelijkheid om nieuwe programma's te ontwikkelen op 3FM en wil BNN meer ruimte krijgen om jongeren te bereiken via internet en mobiel.
Who cares? Jong Nederland cares!
BNN