Pers info | | |
Vragen aan de gemeente? Antwoord© bel 14 055
Vanaf 01 april a.s. heeft de gemeente Apeldoorn een nieuw telefoonnummer: 14 055. Dit nieuwe nummer vervangt het telefoonnummer van het Servicecentrum, de Buitenlijn, het Zorgloket, de Milieutelefoon, Belastingen en het Bedrijvencontactpunt. Voortaan kunnen burgers en bedrijven met al hun vragen aan de gemeente bellen met het nummer 14 055. Voor een paspoort, een vraag over een vergunning, een melding aan de Buitenlijn of een vraag over de WMO: Apeldoorn heeft Antwoord© bel 14 055.
De gemeentelijke doorkiesnummers blijven gewoon rechtstreeks aankiesbaar.
Alle gemeenten in Nederland krijgen de komende jaren eenzelfde telefoonnummer: 14 gevolgd door het netnummer. In Den Haag is dat bijvoorbeeld 14 070 en in Apeldoorn dus 14 055. Zo is voor iedereen duidelijk hoe elke gemeente te bereiken is. Daarbij is 14 055 gemakkelijker te onthouden dan de oude nummers. 14 055 maakt deel uit van het landelijke project Overheid heeft Antwoord©.
Wie belt met 14 055 krijgt binnen 30 seconden een medewerker van het Servicecentrum aan de lijn. Het Servicecentrum beantwoordt de vragen van bellers zoveel mogelijk direct. Als dat nodig is, verbindt men in maximaal twee keer door met de juiste persoon. Op termijn gaan de medewerkers van het Servicecentrum steeds meer vragen van de gemeente beantwoorden.
Begin april start de gemeente een communicatiecampagne om de inwoners bekend te maken met het nieuwe nummer. Vanaf dat moment zullen op een kostenefficiënte manier de communicatiemiddelen van de gemeente worden aangepast aan het nieuwe nummer.
2009 wordt gebruikt als overgangsjaar, waarin bellers naar een 'oud' nummer automatisch worden doorgeschakeld naar 14 055.
Einde persbericht.
Gemeente Apeldoorn