april 2009
KNMP OZIS Nieuwsbrief 1 april 2009
01 april 2009
Nieuwsbrief rond het project OZIS met daarin de laatste
ontwikkelingen.
Onderwerpen:
1. Laatste activiteiten in de regio's
2. Nieuwe versie Handboek Gegevensuitwisseling, procedures en
formulieren
3. Patiënteninformatie
4. Telefoonnummer en openingstijden helpdesk
Laatste activiteiten in de regio's
Op dit moment zijn de laatste regio's bezig om de
programmadoelstellingen van het OZIS Verbetertraject te realiseren.
Een van de doelstellingen is om het aantal meervoudige ingeschreven
vaste patiënten terug te brengen naar 5% of lager. In een aantal
regio's moeten hiervoor nog een aantal aanvullende acties worden
uitgevoerd. Oorzaken hiervoor zijn patiënten die in de afgelopen drie
jaar binnen de regio verhuisd zijn van apotheek maar niet zijn
uitgeschreven, patiënten die ten onrechte als vast zijn ingeschreven,
apotheken die in het geheel niet ontdubbeld of geschoond hebben en
tenslotte apotheken die niet goed geladen zijn op de LDAP server. Al
deze oorzaken worden per regio door de OZIS helpdesk samen met de
regiocoördinator gericht aangepakt. Daartoe zal er mogelijk ook met de
apotheken contact opgenomen worden. Apotheken die nog niet geschoond
hebben, worden verzocht om dit alsnog te doen. Apotheken die patiënten
dienen over te schrijven of te verhuizen worden verzocht dit te doen
aan de hand van patiëntenlijsten en procedures die per apotheek
aangeleverd worden.
Er wordt naar gestreefd dat uiterlijk 1 mei zo veel mogelijk apotheken
de doelstelling hebben bereikt. Na 1 mei zal het programma afgerond
worden. Wij wensen de betreffende apotheken alvast veel succes met de
laatste loodjes.
Nieuwe versie Handboek Gegevensuitwisseling, procedures en formulieren
De komende weken wordt gewerkt aan een nieuwe versie van het Handboek
Gegevensuitwisseling. De nieuwe versie zal procedures voor Beheer,
Onderhoud en Beveiliging van het Apotheek Informatiesysteem bevatten.
Tevens worden het intakeformulier, het passantenformulier en de
instructies voor apothekersassistentes definitief gemaakt. Zowel het
Handboek als de formulieren worden in overleg met de Taskforce OZIS
ontwikkeld.
Naar verwachting zullen de nieuwe versie van het Handboek
Gegevensuitwisseling en de ontbrekende formulieren uiterlijk eind
april 2009 beschikbaar zijn.
Patiënteninformatie
Eind vorige week is naar alle apotheken een basisset van 200 folders
en 2 posters verstuurd. Deze kunt u ook vinden op de OZIS-monitor.
Alvorens de folder in de apotheek beschikbaar te stellen, is het
raadzaam uw gegevens op de regiozoeker op www.apotheek.nl(tabblad:
`Over de apotheek') te controleren. Hier wordt aangegeven met welke
andere apotheken een apotheek gegevens uitwisselt. Deze informatie is
nog niet voor alle regio's volledig beschikbaar. Stel daarom pas de
patiëntenfolder beschikbaar als ook de regiogegevens op
www.apotheek.nl juist zijn.
Telefoonnummer en openingstijden helpdesk
De medewerkers van onze helpdesk staan u graag te woord voor al uw
vragen of opmerkingen rondom het OZIS Verbetertraject. Telefoonnummer
070-3737223. E-mail: ozis@knmp.nl.
Openingstijden: van 9.00-17.00 uur op maandag tot en met vrijdag.
---
Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie