NDC/VBK Uitgevers
Bright naar Veen Magazines
woensdag, 01 april 2009, 10:59 (NDC|VBK)
AMSTERDAM 1 APRIL 2009
Uitgeverij TechMedia in Amsterdam brengt de titel Bright in licentie
onder bij Veen Magazines in Diemen. Veen Magazines geeft special
interest tijdschriften en boeken uit in onder meer technologie,
wetenschap, geschiedenis, moderne kunst en filosofie. Titels van Veen
zijn: NWT, De Ingenieur, Kunstbeeld, Techno!, de Technologiekrant,
Historisch Nieuwsblad en Filosofie Magazine. Zowel TechMedia als Veen
Magazines behoren tot uitgeverij NDC|VBK.
Redactie, sales & marketing van Bright verhuizen met ingang van april
naar Veen Magazines. Bright-oprichter en uitgever Oscar Kneppers neemt
operationeel afstand maar blijft als aandeelhouder wel betrokken bij
Bright. Hij zal zich in die rol richten op strategische ontwikkeling
van het merk en nieuwe kanalen. Kneppers is ingenomen met de nieuwe
licentiehouder: "Veen heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een
sterke speler in hele specifieke markten met veel affiniteit met
technologie, wetenschap en kunst. Ik heb er veel vertrouwen in dat
Bright die operationele expertise goed kan benutten. Anderzijds kan de
crew van Bright zijn rijke ervaring met crossmedia toevoegen aan de
online-exploitatie van de merken van Veen. Het is na Bright's overname
vorig jaar door NDC|VBK, de uitgever van Veen Magazines, een logische
stap omdat we nu optimaal gebruik maken van elkaars kennis."
Veen Magazines-directeur Willem de Kok volgt Oscar Kneppers op als
uitgever van Bright. `Wij zijn erg blij met de komst van Bright. Dit
merk past uitstekend binnen ons portfolio en sluit goed aan bij de
doelgroepen die Veen Magazines met haar andere tijdschriften bereikt.
Wij verwachten dat Bright dankzij de ervaring bij Veen Magazines een
verdere groei naar volwassenheid zal doormaken. Verder past ook het
multimediale karakter van Bright natuurlijk uitstekend bij de wijze
waarop wij onze tijdschriftenmerken in de markt zetten".
Het crossmediamerk Bright omvat Bright Magazine, de websites Bright.nl
& Bright.TV, BrightSpaces.nl en het event BrightLive. Bright richt
zich primair op 25+ innovators en trendsetters - mannen en vrouwen met
een digitale levensstijl en een 'taste for technology'. De oplage van
het magazine is 25.000. Bright.nl en Bright.TV bereiken maandelijks
300.000 bezoekers. Bright-uitgeverij TechMedia kwam afgelopen jaar
voor 75% in handen van Pinion in Utrecht, de investeringstak van het
uitgeefconcern NDC|VBK. Eerder waren Annemarie van Gaal en het
investeringsfonds Van den Ende & Deitmers aandeelhouders in TechMedia.
Bright verhuist op 7 april naar Wildenborch 5, 1112 XB Diemen.
Telefoon: 020 5310900. Meer over Bright op http://www.bright.nl.
---