Ingezonden persbericht
HOOFDROL VOOR CNN PUBLIEK BIJ VERSLAGGEVING OVER CRISIS
Wereldwijd initiatief: hoe ga jij de recessie te lijf?
('What is the 'one thing' you are doing to beat the recession?')
In aanloop naar de G-20 staat de programmering van CNN in het teken van de zoektocht naar wereldwijde oplossingen voor de economische crisis en is er speciale aandacht voor persoonlijke succesverhalen die opduiken tussen de dagelijkse krantenkoppen over ontslagen en grootschalige reddingsoperaties.
In vervolg op de uitgebreide dialoog met kijkers, online bezoekers, YouTubers en bloggers, die reeds startte tijdens het World Economic Forum in Davos in januari, stelt CNN burgers via www.ireport.com/onething, en sociale netwerksites als Facebook en YouTube de vraag: 'What is the one thing you are doing to beat the recession?'
"Wij willen een wereldwijde indruk geven van hoe mensen zich door deze moeilijke tijden heen slaan," aldus Katherine Green, senior vice president van CNN International. "Via correspondenten over de gehele wereld brengen we regelmatige updates over hoe de verschillende landen hun economische problemen tackelen en we willen ook van de mensen zelf weten hoe zij zich een weg banen door deze moeilijke tijden, en hun persoonlijke verhalen als uitgangspunt nemen voor onze programmering."
Dit initiatief, met inbreng van internetters uit alle landen, vormt een aanvulling op de CNN programma's die als doel hebben niet alleen de bedreigingen maar ook de kansen van de huidige economische situatie in beeld te brengen. Het onlangs gelanceerde zakenprogramma 'Quest Means Business', van bedrijfsleven kenner Richard Quest, neemt het voortouw bij de verslaglegging rond de crisis, met een combinatie van top interviews en real-time 'tweeting' met kijkers via Twitter.
Van de straten van Mumbai tot de cafeetjes in Parijs en van de sushi bars in Tokyo tot de Londense beurs, CNN brengt de persoonlijke verhalen van de recessie en de weg naar het herstel, inclusief de daarbij behorende feiten en cijfers. De TV programma's worden vergezeld van een volledig interactieve site www.CNN.com/recovery, met een interactieve Google Earth map met verhalen, video's, blogs en iReports over de wereld in recessie. De kaart herbergt ook introductievideo's van CNN correspondenten die, verspreid over de aardbol, in beeld brengen hoe lokale regio's de recessie te lijf gaan.
---
Noot voor de redactie (