Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Aanbod past onvoldoende in nieuwe strategie moederbedrijf Pluimen Holding stopt met Geschenk à la Carte

Rotterdam, 31 maart 2009 - Geschenk à la Carte houdt in 2009 op te bestaan. Moederbedrijf Pluimen Holding wil zich als gevolg van een herpositionering volledig richten op haar core business: beleveniscadeaus. Het keuzeconcept van Geschenk à la Carte past hier met het aanbod van voornamelijk tastbare geschenken niet meer in.

Geschenk à la Carte startte in 2004 en behoort tot Pluimen Holding. Het is, samen met de Pluim een van de twee producten die Pluimen Holding aanbiedt. Het moederbedrijf scoorde de afgelopen twee jaar een omzetgroei van gemiddeld 20% per jaar en is de belangrijkste speler op de markt van het zelf kiezen en beleveniscadeaus. Omdat Pluimen Holding verwacht dat de markt van beleveniscadeaus de komende jaren aanzienlijk blijft groeien kiest ze er voor de activiteiten op dit gebied uit te breiden. Hoewel ook Geschenk à la Carte de afgelopen twee jaar een omzetgroei doormaakte, is het product onvoldoende passend binnen de herpositionering van Pluimen Holding. De meeste medewerkers van Geschenk à la Carte krijgen binnen Pluimen Holding een functie om mede vorm te geven aan de nieuwe positionering.

Over Pluimen Holding
Pluimen Holding geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen Holding is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met een Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen Holding werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Voor meer informatie: www.pluimen.nl.

/////


Noot voor de redactie,