Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 31 maart 2009
Sterke groei dagblad Trouw
Volgens de HOI oplagecijfers die vandaag worden gepubliceerd heeft Trouw van alle dagbladen in het vierde kwartaal van 2008 zijn oplage als sterkste zien stijgen. Waar de meeste dagbladen een teruggang in hun oplage zagen, is Trouw één van de vijf betaalde dagbladen waarvan de oplage juist steeg. Met een oplage van bijna 115.000 exemplaren noteerde Trouw in het laatste kwartaal van 2008 een groei van ruim 4 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2007.
Willem Jan Makkinga - directeur uitgever Trouw - wijt het succes aan een binnen Trouw gezamenlijk ingezette koerswijziging. "Wij richten ons op de drie c's: concentratie, confrontatie en cohesie", zegt Makkinga. "Het afgelopen jaar hebben wij ons doelbewust nog sterker geconcentreerd op de cultureel creatieven. Er is veel tijd en energie gestoken in het bereik (confrontatie) van deze groeiende doelgroep. Een goede samenwerking en afstemming (cohesie) tussen de verschillende disciplines binnen onze organisatie heeft de effectiviteit van de commerciële inspanningen bevorderd hetgeen zeker bijgedragen heeft aan de groei.
Dat Trouw met de huidige compactkrant op de goede weg zit, bewijzen de vandaag gepresenteerde cijfers van Het Oplage Instituut (HOI). "Daaruit blijkt dat Trouw nieuwe lezers aantrekt. Het begin is er, maar het blijft een voortdurende uitdaging om nieuwe kansrijke klantgroepen te vinden en te binden", besluit Makkinga.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht