Ingezonden persbericht
PERSBERICHT, Amsterdam 31 maart
VROUW SNELST STIJGENDE TIJDSCHRIFT OOIT.
Na een zeer sterke stijging van het bereik een half jaar geleden blijkt vandaag uit de nieuwe
NOM cijfers dat het vrouwenmagazine VROUW deze spectaculaire trend voortzet. VROUW stijgt
maar liefst 26% in bereik.
VROUW, het vrouwenmagazine dat wekelijks bij de zaterdageditie van De Telegraaf wordt verspreid,
stijgt in bereik ten opzichte van een half jaar geleden van 981.000 naar 1.247.000 lezers die VROUW
iedere week lezen. Ten opzichte van een jaar geleden is het bereik met maar liefst 64% gestegen.
Hierdoor is dit vrouwenmagazine verreweg het meest succesvolle tijdschrift. Dit is des te opmerkelijker
in een markt voor vrouwenbladen die over het algemeen dalende is.
"Voor zover we hebben kunnen nagaan is VROUW door de stijging van 64% in een jaar tijd het snelst
stijgende tijdschrift ooit. Het gaat heel hard. VROUW was al het derde vrouwmagazine na Libelle en
Margriet maar nu hebben we ze echt in het vizier. Wie weet waar dit allemaal toe gaat leiden?" aldus
Martijn Brinkhoff, Research Manager van De Telegraaf.
"De lancering van VROUW blijkt een gouden greep. Uit alle lezersonderzoeken zien we ook een
enorme waardering van lezeressen voor VROUW. Iedereen is erg enthousiast. Lezeressen raken
helemaal gehecht aan de formule met de informatieve en verrassende verhalen en rubrieken. Deze
stijging in bereik is een teken dat de ingeslagen weg de juiste is", aldus Petra Lubbers, uitgever van
VROUW.
Het Magazine is Hollands, oorspronkelijk, spraakmakend, herkenbaar en betrokken. Naast het
magazine VROUW bestaat het merk tevens uit de internetsite www.vrouw.telegraaf.nl en de pagina
VROUW elke maandag en woensdag in De Telegraaf.
Over VROUW
VROUW is een blad voor de nieuwsgierige vrouw. Het is puur Hollands, spraakmakend en gaat over
het echte leven, met herkenbare verhalen van bekende en onbekende vrouwen. De pijlers van
VROUW zijn Mode & Beauty, Psyche & Relatie en Culinair & Gezond leven. Daarnaast vindt de
lezeres in elk nummer columns, o.a. van Daphne Deckers, shopping tips, nieuwtjes, horoscoop en
puzzels. Door de succesvolle restyling in juni 2008 heeft het magazine nog meer de uitstraling van
een tijdschrift gekregen. Kortom: VROUW is niet meer weg te denken tussen de andere
vrouwenweekbladen!
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk
gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media,
Holland Combinatie, BasisMedia, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, 402EVENTS.COM en
Telegraaf Productiehuis. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels
en even zoveel websites. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het meest complete mediahuis van
Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en
adverteerder.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht