Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Gouden tijden voor schoenreparateurs, maar hoe zit het met applicatiebeheer?

HintTech: 'Investeren in het applicatiebeheer en -onderhoud levert fikse kostenbesparing op'

Delft, 31 maart 2009 - Onlangs berichtte het Parool nog over het feit dat reparateurs wel varen bij de economische recessie. Vakmensen als schoenherstellers, meubelrestaurateurs en kledingreparateurs zien volgens het artikel in deze slechte economische tijden hun klandizie flink groeien. Consumenten moeten tegenwoordig op de kleintjes letten, maar ook het bedrijfsleven schuift investeringen noodgedwongen voor zich uit. Zo ook op ICT-gebied. Goed beheer en vakkundig onderhoud van bestaande applicaties winnen daardoor nog meer aan betekenis volgens HintTech, specialist op het gebied van eBusiness technologie en IT-projecten.

'Het beheer van applicaties was bij veel bedrijven jarenlang een ondergeschoven kindje', aldus Patrick Dekker, Directeur van HintTech. 'Ik denk dat dit deels voortkomt uit gemakzucht doordat de bomen lange tijd toch wel tot in de hemel groeiden; de investeringen in nieuwe applicaties volgden elkaar in rap tempo op, waardoor goed beheer van bestaande applicaties minder belangrijk was. Maar je ziet dat we nu op een omslagpunt zijn aanbeland. Bedrijven investeren niet langer op grote schaal in nieuwe applicaties, maar zetten meer in op het beheer en onderhoud ervan.'

In het Parool-artikel valt eveneens te lezen dat de schoenreparateurs veel schoenen en laarzen krijgen die duidelijk al een aantal jaren het daglicht niet meer hebben gezien en die verstoft en uitgedroogd zijn. Zo moet het volgens Dekker dus niet: 'Goed beheer van je applicaties impliceert eigenlijk dat je hier direct mee start nadat de applicaties geïmplementeerd zijn. Want hoe langer je wacht, hoe hoger de totale beheer- en onderhoudskosten zullen zijn. Bij weinig of slecht beheer neemt het uitvalrisico van je applicaties en daarmee je bedrijfsprocessen bovendien onevenredig hard toe. Je kunt dus wel zeggen dat investeren in goed beheer en onderhoud van je applicaties op de lange termijn fikse kostenbesparingen oplevert.'

HintTech heeft een Development Center (HDC) voor zowel maatwerk softwareontwikkeling als beheer op het gebied van Java, Microsoft .Net en pakketten als Tridion, ADAM en Hippo CMS. Het HDC biedt ontwikkelstraten met een gestandaardiseerde ontwikkelomgeving, en een continu ingerichte hightech infrastructuur voor systeemontwikkeling. De door het HDC ontwikkelde applicaties worden beheerd en onderhouden door dezelfde engineers en projectmanagers van het HDC die betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling van de applicatie. Volgens Dekker levert dit een aantal voordelen op: 'Onze mensen zijn bekend met de applicaties en de klanten. Ze zijn als het ware met hen meegegroeid. Bovendien liggen de communicatielijnen er al. Als klap op de vuurpijl maakt het HintTech Development Centers gebruik van resources in Nederland, de Verenigde Staten en in Servië. Door de goede samenwerking en de 24-uurs beschikbaarheid kunnen we snel inspelen op en flexibel omgaan met plannings- en capaciteitsvraagstukken van onze klanten.'

Om niets aan het toeval over te laten, gebruikt HintTech de Application Services Library-methodiek (ASL) en worden de applicaties van de klanten voortdurend gemonitord en wordt de lifecycle van applicaties gemanaged. Tevens kunnen er eenvoudig applicaties mee in- en worden uitgefaseerd en kunnen extra features toegevoegd worden. Dat deze aanpak werkt, onderschrijft CIO Berry Verhoeven van Malmberg, een van de grootste uitgevers van educatieve boeken en tijdschriften: 'De HintTech-mensen brengen daadwerkelijk veel ervaring met zich mee. Het beheer van onze online producten is bij hen in vertrouwde handen'.

Over HintTech
HintTech is specialist op het gebied van eBusiness technologie (.Net(TM), Java(TM) platform, Tridion) en IT-projecten. Het bedrijf is opgericht in 1997 en werkt met innovatieve en bewezen technologieën en methodieken. Hiermee realiseert HintTech kwalitatieve maatwerkoplossingen voor zijn klanten. Voor Tridion, Microsoft, ADAM en IBM WebSphere is HintTech zowel adviserend als uitvoerend partner. HintTech kan onder andere Shell, Nuon, Essent, ING en KLM tot zijn klanten rekenen. HintTech heeft momenteel 117 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in Delft, San Francisco en Novi Sad (Servië). Kijk voor meer informatie op www.hinttech.nl.

Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Wilco Rutenfrans
020 421 05 65

Wilco@l-dj.nl

HintTech
Steven Nyland
015 268 25 73
Steven.Nyland@hinttech.com