Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Cannes, 31 maart 2009

Eyeworks gameshow gaat wereld over
In Amerika ontwikkelde quiz Heads or Tails hit in Cannes

Eyeworks heeft de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe gameshow HEADS OR TAILS, die deze beurs in Cannes met veel succes gelanceerd is.

Reinout Oerlemans, CEO Eyeworks: `We hebben veel tijd genomen om dit format te laten `rijpen', om alles goed door te denken. We zijn er bijna twee jaar mee bezig geweest. Van dichtbij heb ik in Los Angeles het hele proces meegemaakt en hebben we besloten dat we er nu klaar voor zijn om de wereld het programma te tonen. Ik moet zeggen de timing kan niet beter. Het gebeurt zeer zelden dat een gameshow zonder dat er eerst een pilot gemaakt is, al meteen als dagelijkse uitzending opgepikt wordt door een grote zender, maar HEADS OR TAILS is zo sterk, dat het in Australië meteen in productie voor uitzending gaat bij Channel NINE. Dat is bijzonder te noemen, vooral omdat de zender het zo snel mogelijk wil gaan uitzenden. In Amerika is het opgepikt door een groot network, ook daar zijn we nu al in productie. Op deze beurs is de belangstelling voor het format zo groot, dat er letterlijk zenders van over de hele wereld voor de deur wachten om bij de presentatie aanwezig te kunnen zijn. Fenomenaal.`

HEADS OR TAILS is een gameshow van Eyeworks ontwikkeld in Amerika. Het is een spannend programma dat draait om één kandidaat die door goede keuzes te maken een grote geldprijs kan winnen. Zoals elk succesvol programma heeft ook HEADS OR TAILS een helder uitgangspunt, het antwoord op de vraag: Kop...of munt?

Over Eyeworks
Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisieproducent die programma's ontwikkelt, produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport ontwikkelt. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in vijftien landen op vier verschillende continenten: Nederland, België, Duitsland, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië, Argentinië, Chili, Brazilië, Nieuw Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Televisieprogramma's en formats van Eyeworks worden in meer dan vijftig landen over de hele wereld uitgezonden. Eyeworks Sport produceert sportprogramma's voor de commerciële zenders in Nederland, waaronder belangrijke voetbalcompetities en wedstrijden van het Nederlands elftal. Eyeworks heeft drama-, film- en documentairetitels in haar portfolio waaronder de Oscarwinnende speelfilm Antonia, De Zaak Alzheimer, Windkracht 10 en De Brief voor de Koning. De politieserie Flikken van Eyeworks is een van de best bekeken dramaseries (meer dan honderd afleveringen) in België en Nederland. Eyeworks Distribution richt zich op het wereldwijd licenseren van formats en readymade programma's van alle productiehuizen van Eyeworks en van derden. Internationaal succesvolle formats zijn onder andere: Test The Nation, The Chair, The 10, Miss Popularity, So You Wannabe A Popstar, Ticket to the




Tribes, Win My Wage, Who Wants to Marry my Son en meer zelf ontwikkelde programma's als Beat the Blondes, De Italiaanse Droom en I Know What You Did Last Friday.