Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Cannes, 31 maart 2009
Eyeworks gameshow gaat wereld over
In Amerika ontwikkelde quiz Heads or Tails hit in Cannes
Eyeworks heeft de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe
gameshow HEADS OR TAILS, die deze beurs in Cannes met veel succes gelanceerd is.
Reinout Oerlemans, CEO Eyeworks: `We hebben veel tijd genomen om dit format te laten
`rijpen', om alles goed door te denken. We zijn er bijna twee jaar mee bezig geweest. Van
dichtbij heb ik in Los Angeles het hele proces meegemaakt en hebben we besloten dat we er
nu klaar voor zijn om de wereld het programma te tonen. Ik moet zeggen de timing kan niet
beter. Het gebeurt zeer zelden dat een gameshow zonder dat er eerst een pilot gemaakt is, al
meteen als dagelijkse uitzending opgepikt wordt door een grote zender, maar HEADS OR
TAILS is zo sterk, dat het in Australië meteen in productie voor uitzending gaat bij Channel
NINE. Dat is bijzonder te noemen, vooral omdat de zender het zo snel mogelijk wil gaan
uitzenden. In Amerika is het opgepikt door een groot network, ook daar zijn we nu al in
productie. Op deze beurs is de belangstelling voor het format zo groot, dat er letterlijk zenders
van over de hele wereld voor de deur wachten om bij de presentatie aanwezig te kunnen zijn.
Fenomenaal.`
HEADS OR TAILS is een gameshow van Eyeworks ontwikkeld in Amerika. Het is een
spannend programma dat draait om één kandidaat die door goede keuzes te maken een grote
geldprijs kan winnen. Zoals elk succesvol programma heeft ook HEADS OR TAILS een
helder uitgangspunt, het antwoord op de vraag: Kop...of munt?
Over Eyeworks
Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisieproducent die programma's ontwikkelt,
produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport ontwikkelt.
Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende
productievestigingen in vijftien landen op vier verschillende continenten: Nederland, België,
Duitsland, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië, Argentinië, Chili,
Brazilië, Nieuw Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Televisieprogramma's en formats van
Eyeworks worden in meer dan vijftig landen over de hele wereld uitgezonden. Eyeworks Sport
produceert sportprogramma's voor de commerciële zenders in Nederland, waaronder belangrijke
voetbalcompetities en wedstrijden van het Nederlands elftal. Eyeworks heeft drama-, film- en
documentairetitels in haar portfolio waaronder de Oscarwinnende speelfilm Antonia, De Zaak
Alzheimer, Windkracht 10 en De Brief voor de Koning. De politieserie Flikken van Eyeworks is een
van de best bekeken dramaseries (meer dan honderd afleveringen) in België en Nederland. Eyeworks
Distribution richt zich op het wereldwijd licenseren van formats en readymade programma's van alle
productiehuizen van Eyeworks en van derden. Internationaal succesvolle formats zijn onder andere:
Test The Nation, The Chair, The 10, Miss Popularity, So You Wannabe A Popstar, Ticket to the
Tribes, Win My Wage, Who Wants to Marry my Son en meer zelf ontwikkelde programma's als Beat
the Blondes, De Italiaanse Droom en I Know What You Did Last Friday.