Gemeente Assen
Meer dienstverlening online bij de gemeente Assen
Assen, 30 maart 2009
De gemeente Assen wil de komende jaren zo veel mogelijk diensten
online aanbieden. Hierdoor kunt als inwoner of ondernemer steeds meer
producten en diensten vierentwintig uur per dag en zeven dagen per
week aanvragen. Om de uitbreiding van de digitale dienstverlening een
impuls te geven, treedt de gemeente Assen op 30 maart toe tot het
samenwerkingsverband Dimpact.
Dimpact is een vereniging voor gemeenten die samenwerken aan de
verbetering van digitale dienstverlening. Aansluiting bij Dimpact past
bij de ambitie van Assen om een optimaal dienstverlenende en
klantgerichte gemeente te zijn. Assen is het veertiende lid van
Dimpact.
Gezamenlijk optrekken met andere gemeenten in Dimpact verband biedt
grote voordelen. In samenwerkingsverband kunnen
gemeenten online producten sneller ontwikkelen. Alle leden kunnen
gebruik maken van de gestandaardiseerde online diensten.
Ook kunnen de medewerkers van Assen binnen Dimpact volop kennis en
ervaringen uitwisselen met de andere gemeenten.
De gemeente Assen wil inwoners en bedrijven zo goed mogelijk van
dienst zijn. Het bieden van meerdere kanalen om producten en diensten
aan te vragen (multichanneling) is daarbij een belangrijk
uitgangspunt.
Met multichanneling kan de klant kiezen voor dienstverlening aan de
balie, via de telefoon of internet. De mogelijkheden voor
zelfbediening via internet worden steeds meer uitgebreid.