Ingezonden persbericht


Persbericht

Arnhem, 27 maart 2009

Autodesk benoemt Sander Lijbers tot Manager Strategic Accounts Benelux

Focus op intensievere samenwerking tussen Autodesk en grote klanten

Autodesk, Inc., de marktleider in 2D- en 3D ontwerpsoftware, heeft Sander Lijbers aangesteld als Manager Strategic Accounts. In zijn nieuwe functie is Lijbers verantwoordelijk voor het beheer en de uitbreiding van de strategische klanten van Autodesk. Lijbers heeft zich tot doel gesteld om de totaaloplossingen van Autodesk nog verder te profileren binnen de Benelux en zo samen met de klant de huidige financiële en milieugerelateerde uitdagingen aan te gaan.

Voordat Sander Lijbers zijn huidige functie accepteerde, was hij bij Autodesk verantwoordelijk voor Software Asset Management binnen Noord-Europa. Zijn taak was tweeledig; enerzijds hielp hij Autodesk's grootste klanten in de Noord-Europese regio bij het beheer van hun software assets, anderzijds trainde hij de Autodesk-resellers en -partners, zodat deze hun eigen klanten bij konden staan bij het beheer van hun software-eigendommen.

Over zijn nieuwe functie zegt Lijbers: "Gezien de recente economische ontwikkelingen is het voor bedrijven belangrijker dan ooit om slagvaardig voor de dag te komen. En dat kan met de oplossingen die Autodesk aanbiedt, zeker als je er maatwerk van maakt en een oplossing aanbiedt die een project van de conceptfase tot aan de engineering-fase in goede banen leidt. Aan mij de taak om op strategisch niveau met verschillende partijen te praten en de pijnpunten en mogelijke remedies in kaart te brengen. Waar mogelijk doe ik dit uiteraard in samenwerking met de partners en resellers; aangezien de strategic accounts zich over alle Autodesk-vakgebieden uitstrekken, is de input van deze gespecialiseerde partijen zeer welkom."

Hij vervolgt: "Ik ben er zeker van dat we gezamenlijk efficiëntieverhogende maatregelen kunnen doorvoeren en zo de kosten bij onze klanten omlaag kunnen krijgen. Bovendien kunnen we er als Autodesk voor zorgen dat onze klanten hun klanten weer beter kunnen bedienen, waardoor het mes voor hen aan twee kanten snijdt."

Sander Lijbers heeft een opleiding gevolgd in Internationaal management en heeft onder andere aan Kingston University in Londen gestudeerd. Voordat hij bij Autodesk kwam, was hij in de verkoop actief bij Silicon Graphics en Insight Enterprises.

Lijbers werkt vanuit het Benelux-kantoor van Autodesk in Barendrecht.


---